Opgelost door DHL Express: Levering geannuleerd door chauffeur.

Budschop

Bestelling online gedaan waarbij de mogelijkheid is aangeboden voor een avondbezorging. Tracking gaat prima totdat er ineens een melding komt via email dat de chauffeur ons niet thuis heeft aangetroffen. Uitermate vreemd daar wij gewoon thuis waren en zicht hebben op de straat. Geen DHL gezien, niets in de brievenbus en een chatbot die aangeeft dat wij zelf de bezorging zouden hebben gewijzigd.

Typerend is dat DHL aan avondbezorging doet, maar na 1900 uur niet meer te bereiken is. Chauffeur was al 'over tijd' en heeft natuurlijk gewoon gewacht tot na 1900 uur.

Een klacht indienen bij DHL is een lachertje ... de website verwijst naar de afzender of een klantenservice (moet deze wel bereikbaar zijn). Wat heeft de afzender hiermee van doen?

Bij onmacht kan ik me iets voorstellen dat een levering vertraagd is o.i.d., maar kom niet met de onzin over niet thuis zijn.

Als eerste staan we niet te springen om een excuus. Zal niet de eerste keer zijn, dus ook niet de laatste keer. Ik betaal extra voor avondlevering, chauffeur zegt niet thuis (onzin) en vervolgens een email dat ik de zending kan afhalen op een servicepunt.
Waarom dan een chauffeur op een route plaatsen welke na sluitingstijd van de klantenservice naar huis gaat en alles deponeert bij een servicepunt ... kan er bij mij niet in.

Ik heb geen tijd en geen mogelijkheid om op korte termijn naar een servicepunt te gaan .... het is niet mijn probleem, maar een gebrek welke DHL behoorlijk dient op te lossen (alsnog leveren!)

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Ik begrijp dat het vervelend is dat u het pakket niet hebt ontvangen, terwijl u wel thuis was. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik durf niet te zeggen wat er precies mis is gegaan. Ik vermoed dat dit een fout is geweest van onze bezorger. Het spijt me dat u hierdoor langer op het pakket moet wachten. Volgens onze systemen is het andere pakketje op uw adres in 1 keer bezorgd. Ik verwacht dan ook dat dit geen structureel probleem is. Bedankt voor het melden. We gaan ons uiterste best doen om dit in de toekomst te voorkomen!

Het pakket is inmiddels bezorgd op het servicepunt, waar u het op kan halen! Mocht u het pakket de volgende keer liever thuis ontvangen of zelf een servicepunt uitkiezen, dan kan u dit aangeven op onze website: https://dhlparcel.nl/nl/consument/bezorging-wijzigen.

Mijn excuses voor al het ongemak.

Sam
    DHL Parcel Webcare

Budschop
Snel gereageerd. Had ook al telefonisch contact gehad met klantenservice DHL en vriendelijk te woord gestaan. Alles opgelost

Ook een klacht indienen over DHL Express?