Opgelost door DHL Express: Lezen is moeilijk voor bezorgers

content Opgelost
Zinook

Regelmatig worden mijn pakketten niet afgeleverd om de volgende reden:
- adres bestaat niet
- is geen dhl-afhaalpunt
- afleveradres is onjuist
- er wordt niet geleverd aan postbusadressen

Het probleem is: mijn bedrijf is een Jumbo supermarkt. Verschillende DHL-medewerkers menen dan dat ze het pakket bij het postnl. punt dienen in te leveren terwijl het geen DHL-punt is. Begrijpelijk als het gericht is aan Pietje Puk maar de winkel heet : Frank Simonis, wat met koeienletters overal staat. Het pakketje is gericht aan Tamar Simonis. Daarbij richt ik het altijd aan Jumbo Simonis Maarheeze Tamar Simonis.

Ik heb al verschillende keren contact hierover gehad en dan gaat het plots een hele tijd goed en dan opeens zit er weer een eigenwijze bezorger tussen die niet kan lezen.

P.b. via Facebook heeft blijkbaar ook geen zin meer, want ik word genegeerd. Ja, ik ben niet meer zo vrolijk na al dit gezanik. Is het nu zo moeilijk om het pakket binnen af te geven aan Tamar Simonis.

Ik probeer al zoveel webwinkels te vermijden die met DHL werken, maar helaas weet ik dat niet altijd van te voren. Niet elke (buitenlandse) webshop geeft dit (correct) aan.

Mijn pakket bezorgen aan het adres wat ik opgegeven heb.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Dit klinkt inderdaad als een situatie waar verwarring over kan ontstaan. Daarom duik ik hier graag eens even in. Heeft u voor mij een aantal voorbeelden met het track en trace nummer? Dan kijk ik graag met u mee en zal ik een bericht uitzetten naar het afleverdepot, om te kijken hoe wij dit kunnen voorkomen in de toekomst.

Ik hoor graag van u.

Nikki
    Webcare DHL Parcel Nederland
    Hallo Nikki,

er is ondertussen telefonisch contact geweest. Als het goed is, wordt het pakket morgen opnieuw aangeboden.

Maar ik wacht eerst morgen even af.
    Hallo Nikki,

Maar ik wacht eerst morgen even af.
    DHL Express

Zinook
Uiteindelijke oplossing De telefoniste heeft een extra regel voor de bezorger erbij gezet dat ze in de winkel diende te leveren, wat ook netjes gedaan is door de bezorger.