Klacht DHL Express: liegen dat wij niet thuis zaten terwijl ze de "we hebben je gemist" brief paraat in de hand hebben

Was wel thuis

Geachte,

Is het normaal dat jullie bezorger de " we hebben je gemist" kaartje paraat heeft zonder aan te bellen? Dit vind ik schandalig. Ik zat namelijk met de overburen buiten en keek hoe jullie bezorger onze post in de bus heeft geduwd en weg gesprint heeft zonder aan te bellen, hij had niet eens onze pakketje in zijn handen. Mijn partner keek verbaasd door het raam want wij wachten op onze bezorging. Wat een teleurstelling. Onze vertrouwen in jullie "service" is beschaamd, maar blijkbaar gebeurt dit regelmatig hoor ik.

Dus nu willen jullie dat wij DE VOLGENDE WERKDAG (vandaag is het zaterdag) naar een DHL servicepoint gaan om dit ZELF op te halen?

Dit accepteer ik niet en wil zo spoedig mogelijk dat mijn pakket geleverd wordt.

zsm mijn pakket bezorgen, en niet dat ik 4 dagen hier zelf voor naar een servicepoint moet gaan

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Wel een kaart achterlaten maar het pakket niet bezorgen is een nogal vreemde en onlogische actie voor een bezorger. Het levert hem- of haarzelf namelijk geen enkel voordeel op, het betekent zelfs extra werk voor hem of haar. Als wij dit verhaal horen, blijkt achteraf in de regel dat er wel degelijk is aangebeld maar dat de bel niet functioneerde of eenvoudigweg niet werd gehoord. Of dit in uw geval ook zo was, dat kan ik van hieruit niet nagaan uiteraard. Hoe dan ook bied ik u mijn excuses aan voor het ongemak.

Vanmiddag gaat er weer een koerier naar uw adres. U kunt hem verwachten tussen 14:00 en 18:00 uur. U hoeft het pakket dus niet af te halen bij een ServicePoint.

Harald
    Webcare DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?