Klacht DHL Express: Maar eenmaal aanbieden en dan naar ViaTim, die niet "open" is.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 362590
Gebruiker
French
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bij DHL betaal je extra om iets op een (woon)adres af te laten leveren: ze bieden dit echter maar 1x aan (meestal bellen ze aan en lopen na 5 seconden al weg, dus daar is niet tegenop te rennen) en vervolgens gaat het naar een afhaalpunt of buurtpunt (ViaTim). Zo'n buurtpunt is maar beperkt "open", want dit zijn gewoon particulieren die iets extra bij willen verdienen, waardoor het risico groot is dat je voor een dichte deur staat. Als dit te vaak gebeurt, dan wordt het pakket teruggestuurd naar de verzender, wat weer extra kosten voor de verzender oplevert; het pakket moet namelijk nogmaals verstuurd worden.

DHL neemt dergelijke klachten helaas niet serieus en er wordt aangegeven dat de ontvanger meer moeite had moeten doen. Als de ontvanger binnen de "openingstijden" van het buurtpunt langs is geweest, dan wordt er een klacht voor aangemaakt, maar dit zet natuurlijk geen zoden aan de dijk.

De oplossing

Als je extra moet betalen voor thuisbezorging, dan moet het meer dan eenmaal aan worden geboden. Daarnaast wil ik de extra verzendkosten gecrediteerd krijgen.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    Ontzettend vervelend dat u deze ervaring heeft. In het verleden (tot ongeveer een half jaar geleden) boden we de pakketten standaard vier keer bij de klanten aan. Maar we kregen van veel klanten terug dat ze liever zouden zien dat we het na één keer door zouden sturen naar een ServicePoint. Om die reden is het aangepast. Er is dan tot middernacht de tijd om dit nog aan te passen, zodat we de volgende dag alsnog thuis komen.

    Met vriendelijke groet,
    Judith
    DHL Parcel Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
French
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er wordt maar deels antwoord gegeven. In dit geval is het pakket afgeleverd bij een buurtpunt, maar die was niet "open", waardoor mijn klant het niet op kon halen. Als iets dan ergens afgehaald kan worden, dan moet dat punt wel open zijn... Daar gaat het om! De uitleg waarom het na 1x al naar een afhaalpunt gaat is hierin niet echt relevant, want ik maak extra kosten doordat het buurtpunt niet open(!) was en daardoor mijn klant het pakket niet af kon halen. Als het dan retour gestuurd wordt, dan moet ik het dus nogmaals versturen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen