Klacht DHL Express: Medewerkers op twitter en chatten hebben onvoldoende kennis

Sevil

Ik heb al twee dagen bezig geweest om een oplossing te vinden voor een pakket. Daarvoor heb ik via chat en via twitter contact opgenomen met DHL. Ik merkte dat de medewerkers waren zeer onvoldoende kennis over zaken hadden. Een medewerker op twitter adviseerde om iemand anders naar parcelpunt te sturen terwijl bij het ophalen een ID kaart en handtekening vereist. Dezelfde medewerker beweerde dat de pakket die onderweg naar de parcelpunt toch kan gereturneerd worden omdat mijn gegevens volgens haar niet correct in hun systeem is opgesloten terwijl DHL op basis van dezelfde gegevens al meer dan 8 jaar zonder enig probleem bij mij pakketten bezorgde. Toen ik een nieuwe huisbezorging afspraak wilde maken zeiden medewerkers dat het onmogelijk is terwijl op de webpagina van DHL duidelijk staat dat bij het gevallen bezorger missen is er altijd een optie om het later bij huis laten bezorgen. Ik denk dat ze een cursus moeten bieden aan hun medewerkers want de niveau is erg laag.

Het is zeer lastig om een oplossing te vinden via hun online contact services want medewerkers hebben geen voldoende kennis. Neem goede medewerkers in dienst of biedt ern goede cursus aan hun.

DHL Express
    Goedemiddag,

ik heb even mee gekeken naar de zending. In principe geldt voor een incorrect adres dat de bezorger deze afkeurt. in dit geval heeft de bezorger dat niet gedaan. Ik ga verder ook geen klacht doorgeven over de bezorger, want die heeft waarschijnlijk gezien dat huisnummer 1 3555CP gewoon huisnummer 1 moest zijn, maar de postcode was bij het huisnummer toegevoegd en daarmee een incorrect adres. Ik zie dat het pakket dan ook al inmiddels bij u is afgeleverd. Als het goed ziet u op het verzendlabel ook dat de postcode dubbel staat vermeld.

Pakket had u kunnen doorsturen naar een ServicePoint, daar had iemand anders het namens u kunnen afhalen. Deze persoon had daarvoor zijn/haar eigen ID moeten gebruiken. Voor deze zending was uw eigen handtekening niet vereist.

Ik had u aangegeven dat ik u zou adviseren er burenlevering van te maken en als huisnummer uw eigen huisnummer in te vullen. Als de bezorger zich dan aan de officiële regels had gehouden dan was het nog afgekeurd, dus ik begrijp dat mijn collega daar een slag om de arm hield.

In ieder geval hoop dat u het pakket heeft mogen ontvangen en wil ik u hier veel plezier mee wensen.

Wendy
    Webcare DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?