Klacht DHL Express: Meerdere keren foutief als 'niet aanwezig' aangegeven.

The_Eggman

Ik heb 2 weken terug iets besteld uit China, hierbij heb ik ongeveer 8 euro extra betaald om het snel te laten bezorgen. Afgelopen maandag kreeg ik een telefoontje van de bezorger van DHL dat hij binnen 10 min voor de deur zou staan en dat ik nog 37 euro aan btw kosten moest bijbetalen en dat dit exclusief met contant geld gedaan kon worden. Na het vragen of ik niet kon pinnen zei de bezorger dat dit geen mogelijkheid was, omdat het al na sluitingstijd was van de lokale supermarkt had ik geen mogelijkheid om te pinnen en had ik met de bezorger afgesproken dat het pakketje de volgende dag bezorgt zou worden.
Na nog een dag wachten was deze afspraak niet nagekomen en had ik geen bericht meer gekregen. Een dag later werd ik om 9 uur 's ochtends gebeld met het bericht dat mijn pakketje op Donderdag 06-07 bezorgt zou worden tussen 18:00 - 21:00.
Bovendien kreeg ik in dit gesprek te horen dat er wel gewoon met pin bij de bezorger betaald kan worden en dat het bedrag geen 37 euro is, maar 47 euro. Ook is er dus foutieve informatie door de bezorger meegegeven.
Aan het einde van die donderdag kwam ik er echter achter dat de bezorger 'langs was gekomen' op 13:55 en in de database had gezegd dat er niemand thuis was. Terwijl ik wel gewoon thuis was rond die tijd en de rest van de dag. Omdat het al in de avond was, was de klantenservice al gesloten en belde ik de volgende ochtend. Na het beschrijven van de gebeurtenissen hadden we opnieuw een afspraak gemaakt om het te laten bezorgen op maandag 10-07 opnieuw tussen 18:00 - 21:00. Na WEDEROM een hele dag te wachten kreeg ik voor de 2e keer het bericht dat ik 'niet aanwezig was'.
Dit vind ik totaal niet acceptabel. Ik heb met minstens 6 mensen van de klantenservice gesproken deze afgelopen week en elke keer werd er weer een afspraak gemaakt die niet nagekomen werd. Ik heb extra betaald om ervoor te zorgen dat het pakketje binnen een week bij mij binnen zou zijn. Nu is het pakketje al een week in de hand van DHL en zit ik met lege handen.

Ik verwacht op zijn minst een excuus, voorderest verwacht ik uiteraard het product dat ik heb besteld binnen 2 dagen binnen te hebben.

DHL Express
    Goedemiddag meneer / mevrouw Hoogenboom,

Heel erg bedankt voor het doorgeven van de klacht.

Op basis van uw postcode zie ik dat u contact heeft gehad met mijn collega. En dat u het rechtstreeks heeft opgelost met hem. Ik verwacht dat mijn collega het voor u heeft opgelost, en dat u de zending inmiddels heeft ontvangen. Nogmaals mijn excuses voor de ontstane situatie.

Met vriendelijke groeten,

Stef
    DHL Express

Ook een klacht indienen over DHL Express?