Klacht DHL Express: Meest onvriendelijke en incapabel bedrijf!

Gioia

DHL is de meest slechte en klantonvriendelijk bedrijf dat ik ken!! Er gaat altijd iets fout als er iets bezorgd moet worden. Ze zeggen dat iets bezorgd wordt, terwijl ik thuis was en niemand aan de deur is geweest. Er wordt bij buren bezorgd, maar niet online weergegeven bij wie( en geen briefje natuurlijk) Er worden nooit briefjes achter gelaten. In december zijn er zelfs twee zendingen vermist geraakt en bij de status stond ‘bezorgd’. Ik zit nu al vanaf zaterdag op een zending te wachten, zaterdag en vandaag speciaal ervoor thuis gebleven, maar vandaag weer niks. Ik bel DHL op en krijg als antwoord, het pakket gaat weer terug naar de afzender (Engeland) omdat er twee pogingen gedaan zijn. Ik gaf aan dat dit niet klopte, maar de medewerkers konden niks voor mij doen en kwam het erop neer dat dit mijn probleem was! Ontzettend onbeschoft dat er zo met een klant om wordt gegaan! En dat ik dit nu zelf mag oplossen, terwijl het pakket zich nu nog in Nederland bevindt. Heel erg dit! Misschien moeten jullie het personeel beter selecteren! De dame van de klantenservice vroeg mij wat er in het pakket zat omdat ze wilde weten waarom het zo belangrijk is. Schandalig! De bezorgers zijn blijkbaar niet capabel om op een correcte manier een pakket te bezorgen en de klantenservice biedt helemaal geen service en laat je in de kou staan!!

DE OPLOSSING
Compensatie, vergoeding voor nieuwe zending en product, verbetering vsn bezorging toekomst( bezorger aanspreken)
Reactie DHL:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig te horen dat u zulke nare ervaringen heeft met de levering van uw zendingen. Ik heb uw laatste zending even bekeken en zie dat deze gisteren bij u is geleverd. Excuses dat de levering zaterdag niet is gelukt. Mocht er in de toekomst een zending zijn die niet geleverd wordt meldt het dan zeker bij onze klantenservice.

Excuses voor het ongemak.

Miranda
DHL Parcel webcare

Beste mevrouw Miranda,
zoals u in de tekst kunt teruglezen ging het om een zending vanuit Engeland, die inmiddels wel terug in Engeland zal zijn. De zending van gister heeft hier niets mee te maken en was een binnenlandse zending. Deze informatie moet ook terug te vinden zijn, uw collega’s van de klantenservice hebben hier een notitie van gemaakt. Jammer dat u de tijd niet heeft genomen om de juiste informatie terug te zoeken. Graag zou ik willen dat er op het juiste pakket/klacht wordt gereageerd!!

Waarde pakket vergoed, compensatie

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat is de traceercode van de zending waar u naar refereert?

In afwachting van uw reactie.

Miranda
    DHL Parcel
    Gioia
    Goedemiddag, het gaat om zending; JJD000090397691100009802 va amazone.co.uk Zaterdag was ik thuis tussen 14 en 18. Na 18 uur kreeg ik een melding online dat er een storing was en dat het pakket niet meer bezorgd zou worden. Maandagochtend heb ik daarom met de klantenservice gebeld, en er is mij verteld dat er zaterdag wel een poging was gedaan, dit kan niet want ik was thuis en er lag ook geen briefje in de brievenbus. Er is mij verteld dat het die middag opnieuw aangeboden zou worden. En ja hoor opnieuw is er niemand geweest oo maandagmiddag en ook geen briefje. Rond 17.30 heb ik weer de klantenservice gebeld dat ik nog zat te wachten op mijn pakketje en zij gaven aan dat het pakket alweer retour naar de afzender was en dat het mijn probleem was ook al was het aan jullie kant fout gegaan. Ik ben uiterst onbeschoft geholpen! Vind dit echt niet kunnen. En tja ik moet het product maar opnieuw bestellen! Niet handig als iets uit het buitenland komt! Dit is echt heel slecht, en zoals ik al zei, ik heb zo vaak gedonder met jullie bezorgdienst gehad, dat ik er echt klaar mee ben! Hoop op een correcte oplossing vanuit jullie.
    DHL Express
    Beste meneer/mevrouw Giusti Brinchi,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Wat ontzettend vervelend dat u gedurende twee afleverpogingen geen bezorger heeft gezien. Op basis van mijn gegevens kan ik helaas niet verklaren wat er precies is mis gegaan. Dit kunnen wij eventueel wel nader onderzoeken, echter is het opstarten van een onderzoek uitsluitend mogelijk in opdracht van de verzender. Uiteraard meld ik deze klacht wel direct bij het desbetreffende depot, zodat wij dit intern verder kunnen oppakken met de betrokken bezorger. We zullen dan ook passende maatregelen nemen om herhaling te voorkomen. Volgens mijn gegevens is het pakket vandaag dan toch nog bij u bezorgd. Ik ga ervan uit dat u de zending in goede orde heeft ontvangen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak, en de ontstane vertraging hiervan.

Voor verdere vragen of opmerkingen, neemt u dan contact op met onze Klantenservice.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vivian
    DHL Parcel Webcare
    www.dhlparcel.nl
    088 – 345 4300

Ook een klacht indienen over DHL Express?