Klacht DHL Express: Met een flagrante leugen 'klant was niet thuis' wordt de leverantie niet bezorgd.

BOSAN

Heden Maandag 25 mei zou er een pakketje afgeleverd worden tussen 12:13 en 16:09 uur.
Kreeg om 15:06 uur een mail met het bericht dat de bezorger om 14:46 uur voor een dichte deur stond . DAT IS EEN PERTINENTE LEUGEN !!!
IK WAS WÉL THUIS EN ER IS NIETBIJ MIJ AANGEBELD. Ik bewoon een dubbel penthouse in het gebouw Vista te Cruquius.
Ben 76 jaar en vanwege C-19 nog steeds in vrijwillige quarantaine.
Ik ben hier zeer kwaad over. Want dit is nu al drie maal in de laatste zes weken gebeurd. Met een zending uit Duisland medio Maart.
Op 14 April uit Nederland en dus nu opnieuw vandaag.
Ik kan tracing gegevens doorgeven, want heb alle mails nog on file.
Heb al bij onze leveranciers geklaagd (Nespresso, Aurélien) en geraden een andere koerier te gebruiken. Wat ooit een betrouwbare serviceprovider was, is nu een totaal onberekenbare partner geworden. In mijn onderneming deed ik al begin zeventiger jaren groot zaken met DHL worldwide. Ik was CEO van een multinational met 15 kantoren over de hele wereld. Werkte destijds met UPS en Fedex. Maar DHL was de beste performer.
Sinds Deutsche Post DHL in Europa heeft overgenomen, gaat het fout.
DHL Express werkt oftewel met oproepkrachten of onderaannemers, die ongemotiveerd gewoon ZONDER de moeite te nemen langs te komen met een leugen als reden sneller hun rondje kunnen afronden en hun tickets kunnen declareren. Ik heb hier nu genoeg van en ga via social media medestanders oproepen met gelijksoortige ervaringen . Dan zal ik via een juridisch bureau een mass litigation procedure op laten starten om alle leveranciers waar dezelfde klacht bij voorkomt, te dwingen een andere koerier te zoeken, Het kan dan snel gaan. G\rote spelers als Hertz zijn inmiddels door AVIS (we are nbr two, but we try harder !! ) ingehaald. Hertz heeft voor Chapter Éleven gefiled en is failliet.
UPS, Fedex, TNT, DPD zijn allen goede alternatieven. They certainly try harder.

Mijn klacht honoreren.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Inderdaad vreemd dat u niemand heeft getroffen en dat terwijl ik dit in april ook al had zo te lezen. Begrijpelijk dat u baalt. Ik hoop dat u er destijds ook melding van had gedaan. Op die manier kunnen wij dit namelijk doorspelen richting de CityHub en dit in de toekomst helpen te voorkomen. Ik ben in elk geval ook blij dat u hier nu melding van doet op deze reden. Natuurlijk niet met hoe het gegaan is. Mijn oprechte excuses hiervoor. Wat er exact aan de hand is geweest waardoor het toch mis lijkt te zijn gegaan gisteren kan ik helaas niet inzien. Voor vandaag heb ik helaas ook geen goed nieuws. Er lijkt een probleem te zijn ontstaan met het pakket, waardoor deze vandaag niet in levering kan. Doorgaans lost dit zich binnen 1-2 werkdagen vanzelf op. Gaat dit echter te lang duren, adviseer ik u dit te melden bij de verzender. Zij dienen in dat geval als opdrachtgever van de zending bij ons een onderzoek op te laten starten. Op die manier kunnen wij hier dan weer verder mee aan de slag.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Nikki
    Webcare DHL Parcel Nederland

BOSAN
een nietszeggend algemeen excuusje. Sorry-cultuur. Het pakket is inmiddels zoek. Waarschijnlijk heeft de chauffeur de inhoud verpatst. Krijg bijna dagelijks via andere koeriers alle bestellingen keurig aangeleverd. Vandaag bijv DPD. DHL express werkt met uitzendkrachten, die zendingen laten verdwijnen. Zoveel is nu wel duidelijk. Nee uw dienst heeft mij niet kunnen helpen.

Ook een klacht indienen over DHL Express?