Klacht DHL Express: Mishandeling van een pakket (en dan vooral de inhoud).

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 305224
Gebruiker
Y. Busman
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Geachte,
Via Marktplaats had ik een mooie kandelaar van glas gekocht. Deze werd met DHL verzonden. Op 2 mei ontving ik het pakket en helaas was de inhoud kapot. De kandelaar was echt super goed verpakt in een fleecedeken, in een houten kist met piepschuim en deze was weer in een doos geplaatst. We mogen er toch van uit gaan dat een koeriersdienst als DHL zorgvuldig met pakketten/post van klanten omgaat?? Nou, niet dus. De reis welke dit pakket heeft afgelegd was zeker niet de beste. Dus of een aantal van uw medewerkers (of 1 daarvan) heeft met grof geweld dit pakket behandeld (op welke manier dan ook), of er is een olifant op gaan zitten. Ik denk het eerste......
Ik hoop op een correcte afhandeling.

Met vriendelijke groet,

De oplossing

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer/mevrouw Busman,

    Wat ontzettend vervelend dat de kandelaar beschadigd is aangekomen. Om deze af te kunnen handelen, dient u de schade te melden bij de verzender van de kandelaar. Deze kan dan bij DHL een claim in dienen en aan de hand van deze claim wikkelen wij de schade af.

    U kunt zelf met de verzender afspreken of er een vervangende zending mogelijk of dat dit met een restitutie wordt opgelost.

    Met vriendelijke groet,

    Wendy

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Y. Busman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Goedendag, Dank voor uw reactie. De afzender heeft reeds een claim ingediend (dit had u kunnen checken) en krijgt een vergoeding van jawel, een schamele € 3,40 per kilo. Wij gaan hiermee niet akkoord en zouden graag het gehele bedrag vergoed zien, namelijk 45 euro. De schuld ligt bij één of meerdere bezorgers van uw bedrijf. Er is onbehoorlijk en zeer onzorgvuldig met het pakket omgegaan. Als het pakket met zorg behandeld was (iets wat je toch van een gerenommeerd bedrijf als DHL mag verwachten), dan had ik bovenstaand verhaal niet hoeven tikken en had ik nu een mooie kandelaar op tafel staan. Groet. Yvonne
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen