Klacht DHL Express: Niet bezorgd, niet geprobeerd.

Klachtnummer
# 386734
Gebruiker
Robin
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Het komt vaker voor dat de koerier niet komt opdagen. De track en trace link geeft aan "excuus overmacht". Een dag later krijg je een berichtje U was niet thuis.. Doen alsof ze toch zijn geweest is mijn grootste ergenis aan de DHL koeriers.

De oplossing

Een berichtje met helaas is het ons niet gelukt om langs te komen ipv doen alsof ze toch geweest zijn.

2 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    U geeft aan dat het vaker voorkomt dat een koerier niet komt opdagen. De track&trace geeft dan aan 'overmacht' en een dag later krijgt u te horen dat u niet thuis zou zijn. Sorry voor het ongemak.

    Ik heb op uw adres een aantal zendingen gevonden. Twee daarvan hebben inderdaad afgelopen week een 'overmacht' scan gekregen. Deze scan betekent dat het niet is gelukt om langs te komen en ook precies wat er ingegeven moet worden als dat het geval is. Deze scan wordt gegeven wanneer er niet geleverd kan worden door drukte, ziekte of materiaalpech.

    Ik zie echter dat deze zendingen de volgende dag keurig op het Serivce Point zijn geleverd zoals aangegeven. Waar u de 'niet thuis' melding heeft gezien is mij dan ook niet duidelijk.

    Ik zou u dan ook willen vragen om de desbetreffende traceernummers in een reactie te sturen. Wij kunnen deze dan nakijken en indien nodig een klacht doorzetten.

    Alvast bedankt voor uw reactie.

    Hartelijke groet,

    Jip
    Webcare DHL Parcel Nederland
  2. Auteur
    Robin
    Datum
    Goedendag,

    Bedankt voor uw reactie.

    De zending is nu inderdaad bezorgd op een afhaal locatie. (Een dag na "overmacht"). Deze wens heb ik zelf opgegeven, nadat het pakket dus niet bezorgd was.

    De track en trace code geeft in de historie aan: bezorging geprobeerd, terwijl er niks geprobeerd is.

    JJD000090792921350057382

    Gr Robin

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen