Opgelost door DHL Express: niet-bezorging pakket met het verhaal dat mijn adres niet bestaat

H.Th. van der Pas

Ik had een pakje besteld bij Drogisterij.net. Dat bedrijf heeft het pakketje naar mij toegestuurd via DHL met het nummer 3SDST4165741.

Het zou op woensdag 25 maart bezorgd worden op mijn woonadres Zutphensestraatweg 6 in Spankeren (6956 AC). Ik kreeg het bericht van DHL (via drogisterij.net) dat mijn adres niet bestaat.

Deze mededeling van DHL is absoluut onjuist. Het adres bestaat normaal. Ik heb in het verleden van DHL normaal pakketjes ontvangen. Ook Coolblue en PostNl weet mij probleemloos te vinden. Dus dat zou dit keer ook moeten kunnen bij DHL.

Laat ik het erop houden dat in deze drukke tijd ergens een schakeling mis gegaan is

Gaarne snel alsnog bezorging van het pakketje op mijn adres of bij enig afhaalpunt in de buurt. Lukt dat niet, dan wil ik graag de helpende hand toesteken.

Met vriendelijke groet

Harrie van der Pas

Alsnog het pakket bezorgen, liefst met enige spoed omdat ik al zolang wacht

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Ik zie inderdaad dat uw zending de melding 'adres onbekend' heeft gekregen. Als het adres wel klopte, was het label misschien vies of beschadigd, zodat het adres niet meer leesbaar was. Of wellicht heeft de bezorger een fout gemaakt. Mijn excuses voor het ongemak.

Als een zending de melding 'adres onbekend' krijgt, gaat het meteen terug naar de verzender. Zo is dit afgesproken met de verzender, die zelf verantwoordelijk is voor het aanmaken van het adreslabel. Uw pakket in onderweg terug naar Drogisterij.net. Dat kunnen wij niet meer terugdraaien. Alsnog aanbieden nop uw adres of bij een servicepunt is in deze situatie vanzelfsprekend geen optie.

Ik adviseer u Drogisterij.net te vragen u uw bestelling zo snel mogelijk opnieuw toe te sturen. Vanzelfsprekend kan Drogisterij.net bij haar contactpersoon binnen onze organisatie terecht met vragen over deze retourzending of om een eventueel een claim in te dienen.

Harald
    Webcare DHL Parcel

H.Th. van der Pas
DHL Express heeft gedaan wat het kon. In een vriendelijk gestelde toon heeft DHL uitgelegd hoe het probleem opgelost kan worden. Er was een misverstand betreffende het adres waar het pakje afgeleverd moest worden. Daarin speelt DHL nu geen rol mmer in. De bal ligt nu bij de leverancier, drogisterij.net. Deze heet het pakje retour ontvangen. Ik mag nu kiezen tussen annuleren+geldterug of alsnog toezenden van het pakje. Ik neem aan dat daarmee de zaak tot ieders tevredenheid opgelost is. Met dank voor de snelheid van DHL bij het antwoord en met vriendelijke groet, Harrie van der Pas

Ook een klacht indienen over DHL Express?