Klacht DHL Express: Niet nakomen van betaalde service.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 451443
Gebruiker
kado#columbia#
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 26 mei heeft een kennis in Colombia via DHL-express een pakket (cadeau) naar mij gestuurd met als vers gebrande koffiebonen. Ik kreeg 27 mei het verzoek om invoerrechten en BTW vooruit te betalen voor een snelle afhandeling en vertraging te voorkomen. Dit heb ik gelijk diezelfde dag gedaan. Via vele omwegen (Amerika-Duitsland-België) is dit pakket maandag 1- Juni in Amsterdam terecht gekomen en zou 3 juni worden afgeleverd. Dit was niet het geval. Heb daarop contact opgenomen met DHL waarop ik te horen kreeg dat dit nog wel dagen zo niet weken kon duren. Waarom betaal ik zo'n fors bedrag voor een service die niet wordt geleverd?

De oplossing

Ik vind dat DHL niet moet wachten maar actie moet ondernemen omdat ik daar extra voor heb betaald.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer/mevrouw Coopmans,

    Hartelijk dank voor uw bericht en onze excuses voor de vertraging.

    Op dit moment ligt uw zending nog bij de douane op Schiphol voor verder onderzoek.
    Ik heb voor u een bericht gestuurd naar onze douaneafdeling om de huidige status op te vragen.

    Ik heb voor u ook een dossier geopend (dossiernummer 575556449). Zodra wij antwoord hebben ontvangen van de douaneafdeling zullen wij contact met u opnemen omtrent uw zending.

    Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

    Mocht u nog vragen hebben dan horen wij het graag. U mag altijd contact op te nemen met onze klantenservice. Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 19.00 uur en op zaterdag tussen 09.00 en 14.00 uur via het telefoonnummer 088 055 2000.

    Met vriendelijke groeten,

    Renate van den Boogaard

Uiteindelijke oplossing

Auteur
kado#columbia#
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ben maandag 8-6 gebeld door medewerker. Zij konden afhandeling bij douane niet verspiedingen. Terwijl ik hun daar wel extra voor heb betaald. Daarnaast zou ik van hun een sms of mail krijgen om verder contact op te nemen. Nu 12-6 nog steeds geen bericht ontvangen en pakket dat 3-6 zou worden afgeleverd is er nog steeds niet. Daarnaast wordt er geen compensatie aangeboden, in tegendeel, als pakket niet wordt afgeleverd kan ik verzoek indienen om geld terug te krijgen. Heb zelf een lunchroom gehad met bezorgdienst als ik zo met klanten zou omgaan had ik binnen een week geen klant meer gehad. Had gehoopt op betere afhandeling van serieuze klacht.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen