Klacht DHL Express: Niet thuis terwijl er gewoon iemand thuis was, geen kaartje in de bus, niet bij buren bezorgd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 404715
Gebruiker
Vrouw35
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ontvanger niet aanwezig terwijl er gewoon iemand thuis was. Geen kaartje in de bus. Pakket mag op indicatie van webshop bij buren afgeleverd worden, ook dit wordt door deze bezorger in deze wijk consequent niet gedaan.
Dit is niet de eerste keer dat een pakket niet bij buren wordt geleverd en er door deze bezorger geen kaartjes in de brievenbus wordt gedaan.
Vandaag was er inderdaad niemand thuis. Maar ja, geen kaartje in de bus dus ik kon ook geen alternatief opgeven bij DHL.
Wederom niet bij buren afgeleverd en geen kaartje in de bus. Staat er bij de track en trace dat het af te halen is op het sorteercentrum (Amersfoort notabene terwijl bezorgadres in Almere is). Nu de webshop er maar achter aan gezet.
DHL doet niets met klachten. Telefonisch verwijzen ze je continu naar de webshop. Maar de webshop is niet het probleem. Die verstuurt keurig alles op een normale manier. De verwerking bij DHL en de bezorger in deze wijk in Almere is het probleem!
Maar kennelijk vindt DHL het wel prima allemaal.

De oplossing

DHL moet zijn bezorgers aanspreken op hun bezorggedrag en wijzen op de regels.
Weer een fout, waarschuwing, nog een fout, de laan uit. Moet je eens kijken hoe de kwaliteit dan omhoog gaat schieten. Dan wordt DHL ineens betrouwbaar zoals het een paar jaar geleden was. Toen was het een top bezorgdienst.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    Ik vind het erg vervelend om te vernemen dat de melding 'niet thuis' kennelijk onjuist was. Mijn excuses voor het ongemak.

    De verzender van uw pakket heeft dit pakket verstuurd via de zakelijke tak van DHL. Bij de gekozen zakelijke bezorgdienst is bezorging bij buren standaard níet toegestaan. De verzender heeft níet aangegeven dat het in dit geval wel is toegestaan. Mogelijk heeft de verzender u hierover onjuist geïnformeerd.

    De servicepunten van het particuliere DHL-netwerk zijn niet beschikbaar voor zendingen die in het zakelijke DHL-netwerk van DHL zitten. Dit sort zakelijke zendingen kan alleen worden opgehaald bij de uitleverterminal. Voor uw pakket is dat de terminal in Amersfoort.

    Mocht u het pakket daar niet willen of kunnen afhalen, dan kan de verzender ons opdracht geven het pakket nog eens op uw adres aan te bieden. Wij mogen dat alléén doen als de verzender ons daar expliciet opdracht voor geeft. Vandaar dat wij u in deze situatie verwijzen naar de verzender.

    Met vriendelijke groet,

    Harald
    Webcare DHL Parcel

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Vrouw35
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik heb de reactie aan de webshop door gegeven en deze gaf aan dat het contract dat zij hebben met DHL (zakelijk) wel omvat dat het pakket bij de buren bezorgd mag worden en als dit alles niet lukt het pakket bij een Parcelshop dicht in de buurt van de klant wordt afgegeven voor ophalen. Dus de reactie van DHL gegeven op mijn klacht omvat onjuist informatie en is er niet correct e.e.a. nagekeken c.q. opgevolgd. Het zou DHL sieren om de klacht intern met de bezorger af te handelen. De webshop heeft inmiddels een nazending gedaan waardoor het pakket bij mij binnen is gekomen. Het andere pakket dat ligt in Amersfoort dient nog altijd retour te gaan naar de webshop. DHL weet om welke webshop het gaat want ik heb hun voorzien van de track en trace code. Zoals al aangegeven in mijn klacht: het interesseert DHL niet. Zelfs zijn eigen zakelijke markt interesseert ze niet. Op deze manier doorgaan gaat de ondergang van DHL betekenen. Zelfs hun concurrent is dan nog beter.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?