Klacht DHL Express: onbetrouwbare levertijden en zeer ver afhaaladres

R- Schuitemaker

Afgelopen vrijdag 9-3 zou mijn pakketje bezorgt worden, helaas was ik op dit moment niet thuis. In de bus had ik een briefje gekregen dat er de volgende werkdag een nieuwe poging gedaan zou worden.

Op de site van DHL staat dat op mijn adres er op zaterdag ochtend bezorgd wordt. Hier was ik dan ook voor thuis gebleven. Helaas liet de bezorger van zich afweten. Nu (maandag ochtend 12-3) ontvang ik bericht dat er een nieuwe poging is geweest om het af te leveren. Echter, op jullie site staat dat er op maandag pas na 18:00 geleverd wordt op mijn adres.

Nu heb ik bericht gekregen dat mijn pakketje af te halen is bij Ypenburg, wat mij een half uur reistijd kost met de tram.

Ik vraag mij af waarom mijn pakketje van een poster niet bij een van mijn buren, een van de winkels in de straat of bij een afhaalpunt in de buurt afgeleverd had kunnen worden. Ook vind ik het niet heel klantvriendelijk dat er niet op vermelde data geleverd wordt. Aangezien ik niet thuis werk, kan ik niet op een bezorgs flexibele levertijden wachten.

Ik hoop dat er gebruik gemaakt kan worden van de aflever/afhaaladressen in de buurt, niet van die die kilometers verderop te vinden zijn. Ik zou mijn bestelling graag in de buurt af kunnen halen.

DHL Express
    Beste meneer/mevrouw Schuitemaker,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Wat vervelend om te horen dat u uw pakket nog niet heeft ontvangen. De verzender van uw pakket heeft gekozen om gebruik te maken van een zakelijke verzendwijze. Alle zendingen vanuit het zakelijk netwerk worden twee keer aangeboden op werkdagen van maandag t/m vrijdag, tijdens kantoortijden, tussen 09.00 en 18.00 uur, geleverd. De informatie die u op onze website dhlparcel.nl heeft opgezocht, is niet gerelateerd aan uw pakket met een ander track- en trace nummer, en betreft uitsluitend pakketten die op een particuliere wijze worden verzonden. Uw pakket blijft maximaal vijf werkdagen op het afhaaldepot in Den Haag liggen. Ik wil u adviseren om hierover contact op te nemen met de verzender van het pakket.

Voor verdere vragen of opmerkingen, neemt u dan contact op met onze Klantenservice.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vivian
    DHL Parcel Webcare
    www.dhlparcel.nl
    088 – 345 4300

Ook een klacht indienen over DHL Express?