Opgelost door DHL Express: Onduidelijke voortgang pakket levering

BN040

Een pakket is naar me onderweg. Van de verzender ontving ik een track-trace code voor DHLforYou. Deze website geeft me slechts informatie over waar in het proces mijn pakket zich bevindt (zie hieronder). Deze informatie is ontzettend onduidelijk: wie is besteller? Wanneer ga ik het pakket ontvangen? Hoe lang gaat het nog duren. Inmiddels is het pakket vanaf maandag tot nu (donderdag) in het sorteercentrum? Waarom duurt het zo lang. Het is geen weekend, gewoon normale werkdagen.

Datum Tijd Omschrijving
22 sep 2014 20:20 Pakje gaat naar het sorteercentrum
22 sep 2014 15:44 Pakje op servicepoint afgehaald door besteller
20 sep 2014 15:35 Pakje op DHL Servicepoint afgegeven
19 sep 2014 10:20 Informatie ontvangen voor verzending via een DHL Servicepoint

Ik wil duidelijkheid over
a) waar mijn pakket is
b) wanneer ik het kan verwachten

Beste Bart,
    Hartelijk dan voor uw bericht. Wat vervelend dat u zo in onzekerheid zit over uw pakket.
    Bij deze leveroptie duurt het normaal gesproken 2 a 3 werkdagen (dinsdag t/m zaterdag) voordat u het pakket ontvangt. De verzender had het pakket de 20e afgegeven dus u had het uiterlijk gisteren eigenlijk al moeten ontvangen. Op dit moment is de reden van de vertraging mij helaas niet geheel duidelijk. Kan het zijn dat het pakket heel groot en/of zwaar is? In dat geval moet het eerst worden overgedragen aan onze zakelijke dienst. Dan is de bezorgtijd helaas langer.
    De verzender kan eventueel bij ons verdere navraag doen naar de zending per e-mail (klantenservice.dhlforyou@dhl.com). Op het hoofdkantoor gaan ze dan uitzoeken waar het pakket zich bevind en wat de reden van de vertraging is. U kunt hiervoor dus het beste de verzender contacteren.
    Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Kunt u hier iets mee? Als u nog vragen of opmerkingen heeft hoor ik graag van u.
    BN040
    Beste David, Bedankt voor uw reactie. U vraagt of er sprake is van een zwaar of volumineus pakket; Neen, dat ik zeer zeker niet het geval.
    Daarnaast reageert U ook niet op mijn 2de punt, namelijk wanneer ik het pakket kan verwacht. De DHLforYou geeft me die informatie ook niet, terwijl andere pakketdiensten dit tot op 2 uur nauwkeurig pogen te voorspellen.
    Beste Bart,
    Als dat niet de reden is dan kunnen we dat in ieder geval al uitsluiten. Helaas is het dan voor mij niet duidelijk wat de precieze reden van de vertraging is. Ik kan u daarom ook niet vertellen wanneer uw pakket zal komen. Het pakket moet momenteel nog verwerkt worden in het centrale sorteercentrum. Als het eenmaal in levering gaat werken wij met tijdsvakken van 4 uur.
    Zoals gezegd kan de verzender een verdere navraag starten via het eerder opgegeven e-mail adres. Ik zou u dan toch willen aanraden met de verzender contact op te nemen. Op verzoek van de verzender kunnen wij dit verder voor u uitzoeken.
    Nogmaals excuses voor het ongemak.
    Beste Bart,
    Ik zie dat uw pakket gisteren is uitgesorteerd en dat het vandaag voor het eerst geleverd gaat worden, tussen 11:00 en 15:00. Het pakket wordt dan dus met enige vertraging alsnog geleverd. Excuses voor het ongemak. Is de klacht hiermee voor u opgelost?
    BN040
    Inmiddels is het pakket inderdaad afgeleverd. Wel eigenaardig dat is eerst wordt geadviseerd contact op te nemen met de verzender om meer informatie over de voortgang te krijgen, terwijl vervolgens de meneer van DHLforYou wel bij de pakketgegevens kan.

BN040

Ook een klacht indienen over DHL Express?