Opgelost door DHL Express: Onjuiste beweringen van bezorgers en slechte service van DHL

content Opgelost
Et1401

Afgelopen zaterdag zou mijn pakket bezorgd worden tussen 09:00 en 13:00. Echter, kwam de bezorger niet opdagen en vermeldde op de site dat ik niet thuis was. Dit was zeker niet het geval, ik was de hele dag thuis. Tevens liet de bezorger geen kaart na of bezorgde het pakket niet bij de buren, wat gebruikelijk is als de ontvanger niet thuis is. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de webcare van DHL. Deze deelde mij mee dat de bezorger zijn rit niet kon voltooien. Ik vind het uiterst raar dat een bezorger zomaar aangeeft dat de ontvanger niet thuis is, en dat DHL hier vervolgens niets mee doet. U kunt wel begrijpen dat er niet voor niets is gekozen voor een bepaalde dag en tijdstip. Het is mij wel duideijk geworden dat DHL haar beleid niet kan waarmaken.

Helaas is de service van DHL zeer slecht. Vooral de antwoorden van de webcare vielen tegen. Ik had eerder gehoopt op een concrete oplossing of verontschuldiging in plaats van een antwoord als het wordt later weer geprobeerd. Ik begrijp dat een bezorger soms wat later kan zijn, maar dit slaat alles. Ik adviseer DHL om bezorgers minder pakketten te laten bezorgen, zodat zij hun bezorgtijd kunnen halen. Daarnaast zou het gunstiger zijn als het pakket later wordt bezorgd, in plaats van helemaal niet. Sommige bestellingen zijn eenmaal strikt nodig op een dag. Erg jammer dat bezorgers zo snel kunnen beweren dat klanten niet thuis zijn.

Bijlagen

Dank voor uw reactie en excuses.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. U geeft aan dat u het niet eens bent met de werkwijze van DHL. Het is natuurlijk uiterst vervelend als uw zending niet op de aangegeven dag en het aangegeven tijdvak wordt bezorgd terwijl u hier wel speciaal op zit te wachten. Uiteraard streven we er altijd naar om zendingen zoveel mogelijk op de aangegeven momenten aan te bieden. Helaas kan het soms door overmacht voorkomen dat we hier van af moeten wijken. Indien de chauffeur niet langs heeft kunnen komen dan had hij overmacht moeten melden in plaats van geadresseerde niet thuis. Het resultaat is echter hetzelfde, uw zending wordt door gepland naar de eerst volgende bezorgdag. Uw zending wordt maandag (vandaag) dan ook bij u aangeboden. We betreuren het dat niet alles afgeleverd heeft kunnen worden afgelopen zaterdag.

Mijn excuses voor de vertraging en het ongemak wat hieruit is ontstaan.

Hartelijke groet,

Tom
    Webcare
    DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?