Opgelost door DHL Express: Onrechtmatig en zonder toestemming verwerken BSN door DHL.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 315611
Gebruiker
AVG specialist
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Bij ophalen pakje bij DHL punt heeft de dame in kwestie mijn BSN ingevoerd. Op basis van welke wettelijke grondslag denkt DHL mijn BSN te mogen verwerken? Volgens de dame die mij hielp was dit een werkinstructie van DHL. Ik beroep mij op Artikel 17 van de AVG, mijn recht om vergeten te worden.
Tevens beroep ik mij tot recht op inzage.

De oplossing

Ik wil weten hoe en waarom mijn BSN verwerkt wordt en ik wil een bevestiging dat mijn gegevens, waaronder mijn BSN, verwijderd worden.

2 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste heer of mevrouw Bloemer,

    Bedankt voor uw bericht.

    Het is niet de bedoeling dat het BSN wordt genoteerd door de servicepuntmedewerker. Graag ontvang ik van u dan ook de gegevens van het servicepunt waar dit gebeurde. Dan zorg ik ervoor dat de medewerkers van dit punt beter geïnstrueerd worden.

    Wij bewaren overigens geen gegevens van de geadresseerden van de pakketten die wij bezorgen. Het van u genoteerde BSN wordt verder niet verwerkt of bewaard. Wij beschikken niet eens over een systeem waarin dit zou kunnen.

    Met vriendelijke groet,

    Harald
    Webcare DHL Parcel
  2. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer of mevrouw Bloemer,

    U ook bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb uw klacht doorgezet naar onze afdeling die verantwoordelijk is voor de servicepunten, met daarbij het expliciete verzoek om na te gaan of de DIO uw gegevens ergens heeft bewaard en deze dan te laten vernietigen.

    Met vriendelijke groet,

    Harald
    Webcare DHL Parcel

Uiteindelijke oplossing

Auteur
AVG specialist
Datum
Uiteindelijke oplossing
DHL gaat desbetreffende servicepunt beter instrueren en mijn gegevens wissen.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen