Klacht DHL Express: Onverklaarbare kosten.

Anoniem2039281

Ik had op 20 December kleding besteld vanuit Amerika, na enig onderzoek zag ik op de website staan dat je importbelasting hebt en hiervan was ik dan ook op de hoogte. Bij het arriveren van het pakketje moest ik dus de importbelasting betalen (€28.16). Prima, dit had ik ongeveer wel verwacht.

Echter kreeg ik vandaag 3 Januari een brief binnen dat ik een €41.70 moet betalen aan DHL, vanwege 21% VAT(na enig zoekwerk op de conclusie gekomen dat het inklaringskosten zijn?). Hier wordt niks over vermeld op de site, wat een absolute afzetterij. Ik bestel vaker vanuit buiten de EU met andere bezorgers. Dit is mijn eerste ervaring met de DHL en ook de laatste. Het pakketje kwam overigens zo'n 10 dagen te laat, wat een uitermate teleurstellende levering.

Tevens was de brief die ik kreeg ook voorzien van geen informatie en de contactnummers waren buiten gebruik, wat een oplichterij.

Geef het voortaan even aan dat jullie deze handeling uitvoeren op de site. Of in ieder geval duidelijker, halfuur ernaar gezocht en niks over gevonden.

DHL Express
    Goedemiddag heer / mevrouw Weiland,

Heel erg bedankt voor uw bericht.

Wat vervelend dat u rekening had gehouden met een lager bedrag aan BTW / invoerrechten dan dat u daadwerkelijk in rekening is gebracht. Mijn excuses hiervoor.

Ik kan uw zending in mijn systeem niet op basis van uw postcode / huisnummer combinatie achterhalen. Heeft u voor mij het traceernummer waaronder uw zending bij u is aangeboden? Dan kan ik het verder voor u laten uitzoeken.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Rick
    DHL Express

Ook een klacht indienen over DHL Express?