Bezorger belt aan en gaat direct met het pakket terug naar zijn auto en rijdt weg. Als je er achteraan rent is hij zeer onvriendelijk (of zelfs agressief: het regent en wat ik wel niet dacht?). Bij de huidige bezorger nu een aantal keren voorgekomen dat het een drama is om je pakket fatsoenlijk afgeleverd te krijgen.
Gewenste oplossing
Je moet het als bedrijf niet willen dat je zeer onvriendelijk personeel in dienst hebt die hun eigen frustratie botviert op de klant. Zelfs als het regent is het fatsoenlijk om niet direct na aanbellen weg te lopen, maar de klant in de gelegenheid te stellen om open te doen. En het negatieve verbale en non verbale gedrag mag achterwege blijven. Dat doe ik als klant ook niet.
Geboden oplossing
DHL spreekt bezorger erop aan, maar ik laat mijn DHL-pakketjes voortaan wel bij een ophaalpunt bezorgen.
Status
opgelost
Beoordeling
3 reacties
Auteur
DHL Express
Datum
Goedemorgen,
Bedankt voor uw bericht.
Wat een vervelende situatie zeg! Heeft u voor mij het traceernummer? Dan kijkik met u mee.
Met vriendelijke groet, Judith DHL Parcel E-care
Auteur
Klant DHL
Datum
Zijn onvriendelijk gedrag is nu 2 x voorgekomen.
10/2/2022 zending JUN491599949120158523730: toen liep hij direct weg. Toen ik hem vroeg mij even de gelegenheid te geven de deur open te doen meldde hij 'het regent!'.
15/2/2022 pakket 3SCHM001754895: ik zat (als presentator) in vergadering en had een briefje aan de deur gehangen dat de bezorger het pakket bij de deur achter een hegje neer mocht zetten. Andere bezorgers doen dit vaker zonder enig probleem. Hij belde weer aan en liep vrij snel met pakket ook weer weg. Ik ben hem weer achterna moeten lopen (tot bijna bij zijn auto). Wederom zeer onvriendelijk en een intimiderende houding (nors gezicht, zich groot maken, stapje naar voren doen).
Ik heb van beide gevallen ook melding gedaan bij DHL zelf (heb eindelijk achterhaald hoe dat kan). Ik voel mij niet prettig bij deze bezorger.
Auteur
DHL Express
Datum
Goedemorgen,
Bedankt voor uw bericht.
Ik heb hier zojuist een melding van gemaakt bij de leidinggevende van de bezorger, zodat dit serieus opgepakt zal worden. Ik verwacht dan ook dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Marissa DHL Parcel E-care
Deze klacht is gesloten
Ook een klacht indienen over DHL Express?
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.