Opgelost door DHL Express: Onzorgvuldig pakketten bezorgen.

content Opgelost
TO

De pakketbezorger van DHL heeft vandaag meerdere pakketten in de centrale hal van een appartementencomplex in het centrum van Nijmegen geleverd zonder aan te bellen bij de ontvanger. Hierbij is het ontvangst van het pakket ook ondertekend zonder mondelinge toezegging hiervoor (vanwege corona blijkt dit een regel vanuit DHL).

Het pakket in centrale hal aangetroffen omdat het om een kostbare bestelling ging. Zelf liep ik naar de brievenbus, omdat het pakket was bezorgd zonder dat ik hem had. Dacht het er wellicht een brief zou liggen waar het pakket was, waar ik uiteindelijke het meerdere pakketten (van andere bewoners) aantrof.

Het verplicht stellen van een fysieke handtekening van de ontvanger als het pakket bij grote appartementencomplexen wordt geregeld. Dit voorkomt in ieder geval dit soort gebeurtenissen.
Indien het niet nogmaals voorkomt

DHL Express
    Goedemiddag,

Het spijt mij om te horen dat u uw zending op deze wijze heeft 'ontvangen'. Ik hoef u uiteraard niet te vertellen dat dit verre van de bedoeling is en ik vind het dan ook erg vervelend dat de bezorger wel zo te werk is gegaan.

Ik heb de situatie direct verwerkt in een klacht (klachtnummer: 13581346) en deze heb ik doorgestuurd naar de leidinggevende van de bezorger. Deze zal de situatie zo snel mogelijk verder met hem oppakken, zodat de situatie zich hopelijk ook niet meer herhaald. Mocht dit toch nog eens voorkomen, wilt u dit dan opnieuw melden via onze klantenservice? Dan kan het meteen opnieuw worden opgepakt.

www.dhlparcel.nl/nl/consument/support

Mijn excuses nogmaals voor het ongemak dat hierdoor was ontstaan.

Elle
    DHL Parcel E-care

Ook een klacht indienen over DHL Express?