Klacht DHL Express: Pakje is bij de buren afgeleverd en die zijn nooit thuis

L.W.G.

Heel raar om een pakje niet te bezorgen, ik verwacht net zoals bij post.nl dat ik een bezorgmoment kan kiezen. Pakje is reeds betaald en ik heb niets ontvangen, DHL neemt niet op als ik bel, gesprek mislukt zie ik op de display. Zeer klantonvriendelijk.

Dhl zorgt deze week dat ik mijn bestelling krijg

DHL Express
    Beste meneer/mevrouw Herklots,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Mijn excuses voor het latere antwoord, door wat achterstand reageer ik later dan de bedoeling is op uw melding.

Helaas is het me niet helemaal duidelijk wat uw precieze klacht is, om dit verder voor u na te gaan. Volgens mijn gegevens is uw pakket, zoals u in uw titel aangeeft, bij de directe buren afgeleverd. De afzender Amazon heeft bij het pakket aangegeven dat dit zonder handtekening bij buren geleverd mocht worden. Wanneer in dit geval de buren het pakket aannemen en de bezorger een briefje bij u in de brievenbus doet, zou de bezorger zijn correct gedaan hebben.

In uw bericht geeft u aan dat uw klacht gaat over het volgende:
    - Het is vreemd om uw pakket niet te bezorgen. Eens, maar de afzender geeft aan dat levering bij de buren afgeven ook een correcte manier van bezorgen zou zijn. Ik zou graag van u willen vragen hoe u dit bedoelt, zodat we na kunnen gaan of de bezorger onjuist gehandeld heeft.
    - U verwacht dat u een bezorgmoment kan kiezen. Deze service bieden wij deels. Het klopt dat u op het moment van verzenden bij sommige bedrijven niet de optie krijgt te kiezen wanneer exact het pakket voor het eerst aangeboden wordt, pakketten worden dan "zo snel mogelijk" geleverd. Mocht de eerste leverpoging mislukken, dan wordt er wel een kaartje afgegeven, waarmee u het volgende geplande levermoment kunt veranderen. Mocht het leveren bij buren wel lukken, wordt dit alleen niet als een mislukte leverpoging gezien.
    - U geeft aan dat u ons niet telefonisch kunt bereiken. Dit is uiteraard heel vreemd. Kunt u ons doorgeven op welk telefoonnummer u ons niet kon bereiken? Dan kijk ik dat graag voor u na.

Alvast bedankt voor uw reactie.
    Met vriendelijke groeten,
    Maarten
    DHL Parcel Webcare & klantenservice.
    L.W.G.
    Zoals ik reeds schreef het pakje heeft DHL bij de buren afgegeven en die zijn zelden thuis. Volgens de mail die ik tevoren kreeg zou ik kunnen kiezen uit 3 opties en wat later niet kon omdat het pakje bij de buren was afgegeven. Het nummer (website)die ik belde a 1€ per gesprek lukte niet, ik kreeg de melding : mislukt. Al met al klantonvriendelijk, ik had immers betaald en niets ontvangen.
    DHL Express
    Goedemorgen,

Uiteraard begrijp ik dat het vervelend is wanneer een pakketje wordt bezorgd bij buren, die vaak afwezig zijn. Echter onze chauffeurs staan er vrij is, mits het verzekerd wordt verstuurd, het pakket bij buren af te geven. In dit geval was het toegestaan en heeft de chauffeur het dan ook niet fout gegaan.

Wel wil ik u mijn excuses aanbieden dat u hierdoor ongemak heeft ervaren, wellicht is het een optie voor de volgende keer het pakket met de optie "niet bij buren" te laten versturen.

Vriendelijke groet,

Sanne
    DHL Parcel Webcare

Ook een klacht indienen over DHL Express?