Klacht DHL Express: Pakje na wijzigen van bezorgtijdstip zoek geraakt

Jutter

Het pakje zou op woensdag 17 november 2021 bezorgd worden tussen 14.00 en 18.00 uur. Wij wisten de dag van tevoren al dat we niet thuis zouden zijn dus hebben het bezorgtijdstip verplaatst naar donderdag 18 november 2021 tussen 17.30 en 21.00 uur. Dit nieuwe bezorgmoment werd ook bevestigd op de DHL-site. De volgende morgen stond echter de bezorging gepland tussen 14.00 en 18.00 uur. Die middag zijn we maar thuisgebleven omdat we graag ons pakje in ontvangst wilden nemen. In de loop van de middag verscheen ineens op de DHL-site de mededeling dat de bezorging 1 of 2 dagen vertraagd was. Voor niets thuisgebleven en geen pakje. Daarna bleef het, behalve de mededelingen van de 1 of 2 dagen vertraging erg stil tot 23 november 2021 toen het ineens weer " Processed at the sorting center " was, daarna werd het weer stil. Omdat het in de praktijk van alledag wel eens voorkwam dat een pakje bij een parcelshop gedropped werd i.p.v. bezorgd, hebben wij navraag gedaan bij de DHL-parcelshops in de directe omgeving, helaas zonder resultaat. Ook hebben wij geprobeerd telefonisch contact te leggen met de klantenservice à € 1,00 per gesprek. De eerste keer bleef het na de introductie een paar minuten heel erg stil om daarna het bandje af te draaien of wij tevreden waren met een waardering tussen 1 en 5, het laat zich makkelijk raden wat wij ingetoetst hebben.......... Bij de tweede telefoonpoging, een dag later, kregen wij te horen dat het pakje waarschijnlijk zoek was en dat we de afzender maar moesten benaderen, wat wij ook hebben gedaan. De afzender antwoordde dat wij maar geduld moesten hebben omdat hij pas na 14 dagen aan de bel kon trekken bij DHL.

Graag mijn pakket opzoeken en alsnog bezorgen

Ook een klacht indienen over DHL Express?