Klacht DHL Express: Pakje wel afgeleverd maar niet bij mij!

Sjoerd

Op een internetwinkel spullen gekocht en dit bedrijf heeft deze spullen middels DHL naar mij toegestuurd. Vandaag kijk ik op de track & trace van DHL en tot mijn verbazing zie ik dat het pakje afgeleverd is. Alleen niet bij mij! Er ligt ook geen kaartje in de bus dat het bij de buren ligt o.i.d.
Dus met de 'klantenservice' van DHL gebeld. In eerste instantie een gratis nummer maar ik kreeg al snel een 'gewoon' telefoonnummer waar ze mij verder zouden kunnen helpen. Hier werd bevestigd dat het pakje afgegeven was op een huisnummer met twee cijfers. Nu is het zo dat in het hele dorp hier alle huizen vier cijfers hebben! Ik heb nu een dossiernummer ipv mijn pakketje. Toen ik opmerkte dat ik niet gelukkig was met deze situatie kreeg ik te horen dat ik maar contact op moest nemen met de verzender! Alsof de verzender er iets aan kan doen dat DHL pakketjes zoekmaakt!

Ik wil mijn gemaakte kosten vergoed hebben (>20 minuten aan de telefoon) en nog veel belangrijker, mijn pakket!

DHL Express
    Geachte klant,ten eerste onze excuses voor de late reactie. Ten tweede vinden wij het heel vervelend voor u dat uw zending niet bij u is geleverd. U geeft aan dat u contact met ons heeft gehad en dat wij een dossier hebben opgestart. Wij hebben het dossier nagekeken en zien dat de zending mogelijk op huisnummer 1409 is geleverd. Zou u kunnen laten weten of dit klopt? Graag horen wij van u.Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team
    Sjoerd
    Het pakket lag inderdaad op nummer 1409. Maar dit werd pas bekend na veel gedoe. Vooral van mijn kant. Geen briefje bij mij in de bus en op de t&t stond nummer 10 vermeld! Fijn dat ik verzendkosten mag betalen en dat ik daarna een rel moet schoppen om uiteindelijk mijn pakketje in huis te krijgen!
    DHL Express
    Geachte klant, Ook bij afleveren op een ander nummer moet de koerier een kaartje in de bus doen bij u. De koerier is hierop aangesproken en hij biedt zijn excuses aan.Wij doen er alles aan om klanten zo snel en goed mogelijk te helpen, wij vinden het jammer dat uw ervaring niet geheel positief is.U heeft kosten van bellen? Ons Customer Service nummer 0800-0552 is gratis.Met vriendelijke groeten,
    DHL Express Webcare Team
    Sjoerd
    Het 0800 nummer is idd gratis. Deze verwees mij bijna onmiddellijk naar een 026 nummer en deze is zeker niet gratis! Maar ik geloof het wel. Dit gaat een zinloze discussie worden...
    DHL Express
    Zou u dan klacht als afgesloten willen melden.Als 026 wordt geadviseerd dan was uw zending met wegvervoer en die hebben inderdaad een ander telefoonnummer, excuses voor de verwarring.Met vriendelijke groeten,
    DHL Express Webcare Team
    Sjoerd
    Fijn dat deze klacht enorm voortvarend door DHL is opgelost. Mijn vertrouwen was minimaal en is nu volledig weg. Gewoon als klant de volle mep betalen en als het fout gaat mag de klant ook de financiering van de oplossing verzorgen. Gelukkig kon er nog wel een gratis 'sorry" vanaf....
    Sjoerd
    Zoals bij elk 'te groot' bedrijf voelt ook hier zich niemand verantwoordelijk. Klagende klanten worden niet gezien als leermoment maar als lastig.

Sjoerd

Ook een klacht indienen over DHL Express?