Klacht DHL Express: Pakket(gegevens) niet ontvangen

Klachtnummer
# 169962
Gebruiker
Geoffrey
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik heb 3 mei 2016 een Olympus Four Thirds lens incl. MMF 2 adapter gekocht bij Rhinocamera.nl. Volgens de procedure van Rhinocamera zou deze lens de volgende dag aangeleverd worden bij DHL Breakbulk, een regionaal depot bereiken en vanaf deze locatie zou mijn pakket verzonden worden naar mijn adres. De verwachte levertijd was 3 tot 5 werkdagen. Ik heb nooit een details ontvangen van DHL over de levering.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met Rhinocamera. Op 19 mei kreeg ik te horen dat pakketten zoek kunnen raken (wat ik in eerste instantie al raar vond). Ze hebben een nieuwe cameralens opgestuurd. Nu, een week later heb ik alsnog geen leveringsdetails ontvangen.

Rhinocamera geeft aan dat dit soort situaties voorkomen bij DHL braakbulk. En telkens als ik contact opneem krijg ik te horen dat Rhinocamera 'op onderzoek uit gaat'. Dat duurt me inmiddels te lang. Ik wil graag verheldering van DHL.

De oplossing

Ik wil alsnog mijn product ontvangen (binnen één week), verheldering hebben over de situatie óf mijn geld terug krijgen.

Een compensatie voor de enorm lange levertijd zou op zijn plek zijn. Ik heb deze lens gekocht om foto's te nemen op een bepaald evenement (notabene een evenement dat georganiseerd wordt door DHL, de Eurocup), dit evenement is inmiddels voorbij.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

DHL Express is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen