Klacht DHL Express: Pakket al 10 dagen "onderweg naar het sorteercentrum"

Hans

Op 18 januari heb ik een retourzending afgegeven bij een DHL Parcelshop. Dat is daar op 19 januari opgehaald en sindien is de status "Pakket is door de bezorger bij DHL Parcelshop afgehaald en is onderweg naar het sorteercentrum." Op 23 en 25 januari heb ik via het contactformulier op de website navraag gedaan, maar beide keren heb ik, afgezien van een automatische bevestiging "Bedankt voor je bericht. We nemen snel contact met je op." niets gehoord. Ik wil graag weten waar het pakket is.

Ik wil graag weten wat er met het pakket is gebeurd en waar het pakket is.

DHL Express
    Beste Hans,

Bij een retourzending ziet u altijd als laatste scan dat de zending naar het sorteercentrum is. Vanuit het sorteercentrum gaan de retourzendingen van een leverancier in feite per bulk naar het magazijn van die leverancier en wordt uw zending dus niet meer gescand (vaak haalt de leverancier deze ook zelf op uit het sorteercentrum). Het traject van ons sorteercentrum naar het magazijn van de leverancier kunt u dus niet online traceren. Als het goed is is uw zending inmiddels dus allang weer bij de leverancier. De leverancier kan dit voor u bevestigen.

Met vriendelijke groeten,
    David
    Hans
    Wat is het nut van een track & trace code als je het pakket niet tot en met de eindbestemming kunt volgen en geen bevestiging krijgt van de aflevering? Je kunt dan contact opnemen met de geadresseerde maar wat als deze aangeeft het pakket niet te hebben ontvangen? Bovendien heb ik 2x contact opgenomen met DHL via het contactformulier op de website. Er kwam pas antwoord na mijn klacht op klachtenkompas, 6 dagen na mijn eerste vraag. Bellen kan alleen met een servicenummer van 1 Euro per gesprek!

Hans

Ook een klacht indienen over DHL Express?