Klacht DHL Express: Pakket al 2 weken in Duitsland

Klachtnummer
# 103697
Gebruiker
Bitter1
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Op 14 Maart een pakket verstuurd naar Thailand via dhforyou met officiële documenten welke nodig zijn om het visum voor mijn vriendin af te halen zodat zij eindelijk naar Nederland kan afreizen. Op 19 Maart is het pakket volgens de track and trace in Saulheim Duitsland gearriveerd. Daar ligt het pakket nu nog steeds en ik krijg van DHL alleen maar te horen dat mijn pakket nog door de douane heen moet.
Dit is onacceptabel het pakket had al lang afgeleverd moeten zijn in Thailand en het enigste wat ik van dhl te horen krijg is dat ik moet afwachten.
Ik heb sterk het gevoel dat ik kan gaan wachten tot ik een ons weeg en mijn pakket helemaal niet meer aankomt.
Zou graag willen dat het pakket zsm bovenwater komt en retour afzender word gestuurd aangezien ik weinig vertrouwen meer heb in een goede afloop. Heb hier momenteel echt slapenloze nachten van.

De oplossing

Ik zou graag het pakket zsm retour afzender willen hebben, als het pakket echt niet kwijt is dan zou daar een oplossing voor te vinden moeten zijn.
Ook zouden jullie de mensen in de service punten beter op kunnen leiden zodat ze een beter advies kunnen geven over hoe het beste te verzenden. Als ik had geweten dat DHLFORYOU een andere service was dan DHL express dan had ik in dit geval zeker voor de express optie gegaan.

5 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste heer Bitter,
    Over deze klacht hebben we ook contact gehad via Facebook.
    Ik heb navraag gedaan bij een collega van me. Die geeft aan dat het pakket wel in Thailand zou zijn aangekomen. Als het nog niet is bezorgd bij de ontvanger kan het nog bij de douane staat of vertraagd zijn bij de lokale post. We krijgen trouwens met deze verzendoptie vanuit Thailand geen traceergegevens tot aan de levering van de lokale post (staat ook in de internationale tarievengids: http://bit.ly/1AvGRc3).
    Als uw vriendin het pakket nog steeds niet heeft ontvangen, kan ik voor u een onderzoeksticket starten. Als u mij op webcare_parcel@dhl.com een pakketomschrijving kunt sturen zal ik voor u een ticket aanmaken.
    Ik wil u daarnaast adviseren om in de toekomst belangrijke documenten te verzenden via DHL Express (0800 0552). Ons wereldwijde DHL Express netwerk is juist ingericht voor o.a. de levering van belangrijke documenten. Deze dienst biedt u daarbij meer snelheid en zekerheid en ook meer leveringsoptie in het land van bestemming.
    Mijn oprechte excuses voor alle ongemak.
    Met vriendelijke groet,
    David
  2. Auteur
    Bitter1
    Datum
    Klopt, ik stel voor dat we de klacht hier verder afhandelen.
    Ik heb inmiddels zoals u vroeg een email verstuurd naar webcare_parcel@dhl.com
    Via Facebook vertelde jij mij dat DHL geen vergoeding zou geven als mijn pakket kwijt zou blijken te zijn omdat DHL geen gevolgschade dekt. De 250 euro waar ik het over had vallen ook niet onder gevolgschade maar onder vervangwaarde. Het zijn beëdigde documenten en de kosten om deze opnieuw aan te vragen zijn ongeveer €250,- afhankelijk van de koers
  3. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste heer Bitter,
    Ik heb inmiddels gereageerd op de e-mail die u ons heeft gestuurd.
    Met vriendelijke groet,
    David
  4. Auteur
    Bitter1
    Datum
    Dank je wel hiervoor. Zou je mij nog antwoord kunnen geven over de eventuele schade vergoeding. Jij sprak namelijk over dat gevolg schade niet vergoed word. Terwijl ik, als het pakket niet terecht komt, alleen de documenten vergoed wil hebben die ik verstuurd heb. Aangezien ik deze opnieuw moet aanvragen en ook weer beëdigd moet laten vertalen. Dit is in mijn ogen dan ook geen gevolg schade maar gewoon een vervanging van datgene wat in het pakket zat.
    Met vriendelijke groet,
    Bjorn
  5. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Bjorn,
    In principe kunt u als verzender altijd voor bepaalde zaken een claim indienen als u vindt dat dit door DHL vergoed moet worden. Daarmee is echter niet gezegd dat een claim altijd toegezegd zal worden. Uiteindelijk is het de claimafdeling die hierover een uitspraak zal doen, maar in principe is het zo dat je onder de vervoervoorwaarden alleen de inhoud van het pakket en de verzendkosten kan claimen. Bij documenten is het daarbij zelfs in veel gevallen zo dat je niet zomaar de 'representatieve waarde' van de documenten vergoed kan krijgen. Als er autopapieren kwijt zijn kan je niet de waarde van de auto claimen, om een voorbeeld te noemen.
    In principe valt het opnieuw aanvragen van officiële documenten als de zending niet of te laat geleverd wordt onder gevolgschade en dat wordt dus niet vergoed onder de verzendvoorwaarden. U kunt bij verlies, schade of een buitengewone vertraging wel een claim indienen voor de originele documenten en de kosten die u daarvoor heeft moeten maken.
    Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Met vriendelijke groet,
    David

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen