Klacht DHL Express: Pakket buiten voordeur achtergelaten

Ongelukkige klant

Voor de zoveelste keer is bij ons een pakket bij de voordeur achtergelaten. Iedere keer wanneer dit gebeurt bel ik als een brave Hendrik met DHL om dit te melden. Om aan te geven hoe gevaarlijk en schandalig ik dit vind want niet alleen kan het pakket door iedereen worden meegenomen maar ook ziet iedereen dat er niemand thuis is dus is er een grotere kans op inbraak en tenslotte liggen onze persoonsgegevens letterlijk op straat!
Na elke keer bellen wordt beterschap beloofd en elke keer opnieuw flikt DHL het toch weer om het pakket gewoon toch weer bij de deur neer te zetten. Ik heb vandaag weer DHL gebeld met het verzoek om te worden teruggebeld door een manager omdat ik het zwaar beledigend vind dat de klantenservice ach en wee zegt maar dat het bedrijf vervolgens gewoon lekker alles negeert en gewoon doorgaat met deze kwalijke praktijk. Dit gebeurt zo vaak!
Maar helaas de klantenservice weigerde om dit te beeerkstelligen en zei doodleuk dat dien wij niet en u zult niet worden teruggebeld.....
Ik ben hier echt heel boos en ongerust over want hoe kan het zijn dat klachten van klanten stelselmatig worden genegeerd? Daarnaast gaat DHL buitengewoon onzorgvuldig on met zowel eigendom als persoonsgegevens van andere mensen. Zeker met de huidige GDPR vind ik dit onbestaanbaar. Wat kan ik als eenvoudige klant in hemelsnaam doen om deze praktijk te doen stoppen?

Ik wil niet eindeloos met dezelfde klacht aan moeten komen. DHL moet zorgvuldig met haar core service omgaan en geen pakketten op de stoep achterlaten en vervolgens klachten van klanten gewoon negeren.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Het is onze bezorgers absoluut niet toegestaan om pakketten buiten achter te laten. Meldingen hiervan pakken wij zeer serieus op. Deze hebben dus zondermeer consequenties voor de bezorgers. Ik vind het dan ook erg vreemd dat het bij u al meerdere malen is gebeurd.

Graag kijk ik voor u na of naar aanleiding van uw melding bij de klantenservice de juiste actie is ondernomen. Op basis van uw adresgegevens wordt mij echter niet duidelijk om welk pakket (en dus om welke bezorger) het gaat. Wilt u zo vriendelijk zijn het track & trace-nummer door te geven van het pakket dat u onlangs op de stoep aantrof?

Alvast bedankt voor de aanvullende informatie!

Harald
    Webcare DHL Parcel
    Ongelukkige klant
    Ik heb van eerdere pakketten geen code meer. Wel van de laatste Bij een van de laatste twee heb ik gebeld en alles doorgegeven. Bij de tweede- nog geen twee weken later - heb ik wel gebeld maar geen code doorgegeven omdat de dame aan de telefoon niet wilde toezeggen dat er een terugkoppeling zou plaats vonden ondanks mijn verhaal dat dit nu de zoveelste keer was en dat ik om die reden iemand van het management wilde spreken omdat ik me als klant volstrekt genegeerd en eerlijk gezegd belazerd voelde. De dame zei doodleuk dat doen we niet en dus heb ik maar opgehangen en vervokgens de klacht online geplaatst. De codes zijn de volgende:

3SNL038500101 van afgelopen week
    Het andere pakket is op 26 november bezorgd. Ik heb diezelfde avond gebeld en de code telefonisch doorgegeven. Die code heb ik niet meer en de foto van het pakket zoals het bij de voordeur is neergezet laat de code niet goed zien. Let wel dit zijn slechts twee recente voorbeelden van een vaak voorkomende praktijk.
    DHL Express
    Goedemiddag,

Hartelijk bedankt voor uw snelle reactie.

Ik heb uw klacht doorgezet naar de leidinggevende van de verantwoordelijke bezorger, zodat er gepaste maatregelen worden getroffen. Ik vertrouw er dan ook op dat dit niet opnieuw zal voorkomen.

Harald
    Webcare DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?