Klacht DHL Express: Pakket is zoek geraakt

WvdBoomgaard

Ik heb op 14 augustus een camera gekocht bij Rhinocamera. De camera is op 15 augustus ter verzending aangeboden bij DHL. ( bulk break zending) Pakket had volgens leveringsschema uiterlijk 22 augustus bij mij in huis moeten zijn. Dat is niet het geval. Rhinocamera heeft DHL geïnformeerd en DHL heeft onderzoek gestart. Pakket is echter zoek. Blijkens correspondentie Rhinocamera komt dit vaker voor en kennelijk vooral bij luxe goederen zoals camera's en dergelijke. Ik vind het verbijsterend dat een pakket zomaar zoek kan raken.

Pakket vinden en leveren!

DHL Express
    Geachte heer/mevrouw Van den Boomgaard,Heel erg bedankt voor uw reactie.Onze excuses voor het ongemak.
    Wij vinden het zeer vervelend om te lezen dat volgens Rhinocamera wij uw zending niet kunnen leveren, omdat uw zending mogelijk zoek is. Voordat wij dit kunnen bevestigen zouden wij graag het traceernummer van uw zending ontvangen, zodat wij dit voor u kunnen nakijken. Zou u misschien het traceernummer van uw zending kunnen doorgeven?Graag horen wij van u.Met vriendelijke groeten,DHL Express
    Geachte heer,
    Ik zal terzake actie ondernemen richting Rhinocamera en hen vragen het mastertracknummer toe te sturen inclusief eventuele correspondentie.
    Met vriendelijke groet,Wim van den BoomgaardHelloBecause it is DHL procedure, from my experience it will not be found but if DHL do not carry out their procedure they will not know if it is lost or not, obviously they need to look for it.And yes I em
    DHL Express
    Geachte heer/mevrouw Van den Boomgaard,Heel erg bedankt voor uw reactie.Wij hebben in ons systeem gezocht naar Rhinocamera, maar Rhinocamera is geen klant van DHL Express. Wij hebben om deze reden contact opgenomen met DHL Freight om na te gaan of het bedrijf wel bekend is bij DHL Freight. Momenteel zijn wij in afwachting van een reactie van DHL Freight.Met vriendelijke groeten,DHL Express
    WvdBoomgaard
    Geachte heer, mevrouw,Zou goed kunnen zijn, Heb dit bericht ook doorgezet aan Rhinocamera.
    Benieuwd naar de reactie.WvdB
    Benieuwd naar de reactie.WvdB
    DHL Express
    Geachte heer/mevrouw Van den Boomgaard,Wij hebben nogmaals in ons systeem gezocht op basis van de postcode die u heeft doorgegeven. Wij komen één zending tegen die nog onderweg is. Verwacht u toevallig nog meer zendingen uit Engeland? De zending is overigens niet afkomstig van Rhinocamera, althans zij staan niet als afzender genoteerd.Graag horen wij van u.Met vriendelijke groeten,DHL Express
    WvdBoomgaard
    Neen. Wie is de afzender?
    WvdBoomgaard
    Kunt u aangeven of de zending rond medio augustus is aangeboden en wanneer dit pakket bezorgd gaat worden?WvdB
    DHL Express
    Geachte heer/mevrouw Van den Boomgaard,Heel erg bedankt voor uw reactie.De zending is afkomstig van het bedrijf KCL AU Limited Joe AU. Het pakket heeft een gewicht van 2kg en heeft als omschrijving 1001 // 844999950581725.Deze zending is op 27 augustus aan ons overgedragen en is momenteel in België. De zending zal morgen bij u worden aangeboden, aangezien het adres overeenkomt. Uw naam staat overigens niet volledig genoteerd op de vrachtbrief.Graag horen wij van u.Met vriendelijke groeten,DHL Express
    WvdBoomgaard
    Dank u voor de snelle reactie en het gedegen uitzoekwerk. Rhinocamera geeft aan dat gegevens kloppen. Het is wel merkwaardig dat pakket gisteren is aangeboden. Zij zouden dit hebben gedaan nadat DHL zou hebben aangegeven dat pakket zoek was. Gisteren is daarom kennelijk besloten nieuwe zending per express aan te bieden. Zet zo nog kopie email door.
    WvdBoomgaard
    DHL came back to us yesterday and stated that is was missing, a replacement has been sent on express delivery, not bulk break, tracking is 9733256326. In terms of your request I cannot give you master tracking, this contains over 100 of customers full details, this is obviously why we do not provide to customers.
    DHL Express
    Geachte heer/mevrouw Van den Boomgaard,Heel erg bedankt voor uw reactie.Het traceernummer (9733256326) is inderdaad voor de zending die op 27 augustus is overgedragen en onderweg naar u is. Deze zending zal morgen worden aangeboden bij u.Wij kunnen, doordat het niet duidelijk van welke dienst uw verzender gebruikmaakt, helaas niet bevestigen of de informatie over het verlies van uw zending juist is. Met vriendelijke groeten,DHL Express
    WvdBoomgaard
    In verband met het vorenstaande. Is het te achterhalen of DHL inderdaad melding heeft afgegeven dat pakket zoek is geraakt? Vermoeden bestaat nu bij mij dat leverancier pas gister voor het eerst zending heeft aangeboden en niet zoals gezegd de 15 e augustus
    DHL Express
    Geachte heer/mevrouw Van den Boomgaard,Heel erg bedankt voor uw reactie.Normaliter zouden wij dit kunnen bevestigen. Het probleem is dat uw verzender niet bekend is bij ons. Dit houdt in dat zij een derde partij gebruiken om zendingen te versturen. Hierdoor wordt het lastig om te achterhalen welke zendingen afkomstig zijn van Rhinocamera. Daarnaast geeft Rhinocamera bij u aan dat zij nu gebruik hebben gemaakt van DHL Express. Het lijkt erop dat de eerste zending niet via DHL Express is verstuurd, waardoor het nog lastiger wordt om dit te achterhalen.Bovendien kan uw verzender geen informatie aanleveren waaruit blijkt dat de zending daadwerkelijk eerder is verzonden. Het zou bijvoorbeeld al kunnen worden uitgezocht wanneer wij weten van welke dienst (DHL Expres, DHL Parcel, DHL Freight, enz) gebruik heeft gemaakt en mogelijk een verzendadres. Met vriendelijke groeten,DHL Express
    WvdBoomgaard
    De leverancier bevestigd dat de pakket van hen afkomstig is,. Overigens heb ik geen bericht van aflevering ontvangen. Neem aan dat pakket vandaag nog wordt aangeboden.Met vriendelijke groet W van den Boomgaard
    WvdBoomgaard
    Geachte heer, mevrouw,Inmiddels is een vervangende camera ontvangen. Daarmee is voor mij de zaak afgerond. Het blijft overigens curieus dat de oorspronkelijke zending niet is terug te vinden. Dank voor de adequate wijze van informeren en ondersteuning.met vriendelijke groetWim van den Boomgaard

Ook een klacht indienen over DHL Express?