Klacht DHL Express: Pakket kwijt, geen onderzoek !

sad Niet opgelost
liselise1

Mijn Ebay aankoop uit Engeland met DHL Track& Trace 3SPKT000427010 lijkt te zijn kwijtgeraakt. Ik heb DHL meerdere malen gecontacteerd en zij geven aan dat alleen de verzender een onderzoek kan laten instellen.
Ik heb de verzender gecontacteerd en die geeft aan het item Ebay Global Shipping te hebben verstuurd, hij heeft hen gecontacteerd om aan te geven dat het pakket niet aangekomen is. Ebay Global Shipping heeft vervolgens mij gecontacteerd en aangegeven dat ze "did try to reach out to DHL on your behalf but they won't speak with me due to having a privacy policy in place". Oftewel, ondanks dat zij DHL contacteren wilt DHL nog steeds geen onderzoek instellen? Ik snap niet waar het nu mis gaat en wie precies de opdracht kan geven tot een onderzoek. Ik kan het niet als koper maar Ebay als opdrachtgever ook niet? Inmiddels is mijn pakketje al bijna drie weken kwijt. Kunnen jullie ZSM het pakketje traceren?

Ik wil dat er een onderzoek ingesteld wordt en het pakketje zsm getraceerd en geleverd hebben.

DHL Express
    Goedemorgen,

Bedankt voor je bericht. Ontzettend vreemd dat de verzender aangeeft dat ze het onderzoek daar niet opstarten. Ik kan me dit bijna niet voorstellen namelijk. De directe verzender heeft dit recht altijd. Als er om wat voor reden niets onderzocht kan worden of er geen duidelijkheid uit het onderzoek volgt kan de verzender als opdrachtgever van de zending een claim indienen. Zelf kan ik nu alleen vanuit Nederland niet veel meer inzien dan jij. Ik hoop dan ook dat je hier uit komt met de verzender.

Ik hoop je bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Nikki
    Webcare DHL Parcel Nederland

liselise1
Er is mij nog steeds niet duidelijk waarom verzoek tot onderzoek vanuit DHL geweigerd wordt als Ebay daarom vraagt.

Ook een klacht indienen over DHL Express?