Klacht DHL Express: Pakket na drie weken nog niet ontvangen

Aylabuur

Een verzending naar mij op 10 november is nog steeds niet gearriveerd.
Ik heb zelf contact gehad met dhl op meerdere momenten, maar kan zelf geen klacht indienen aangezien ik niet de verzender ben.
De eerste keer dat het verzonden is geweest, is het weer teruggestuurd onder vermelding "Adres bestaat niet". Na vertraging in het terugsturen naar verzender is het 20 november opnieuw naar mij verzonden. Vorige week is het kwijtgeraakt op het sorteercentrum. 25 november heeft de verzender hier melding van gemaakt en zou de verzending doorgezet worden. Op 27 heb ik zelf nog naar dhl gebeld om te checken hoe het ging. Er was nog geen voortgang dus is er een herinnering gestuurd. Vandaag nog niks dus probeerde ik vanavond te bellen rond kwart voor 6. Na 20 min in de wacht te hebben gestaan werd de lijn opgehangen.

Ik zou graag het pakketje alsnog ontvangen. Daarnaast graag een berisping naar de bezorger die mijn adres niet kon lezen en maar aannam dat het niet bestond.

Ook wil ik het idee opperen dat het bij dhl mogelijk moet zijn om als ontvanger een klacht in te dienen over de verzending.

DHL Express
    Beste Ayla,

Wat vervelend dat het mis gaat bij uw zending.

Het is niet zo dat u als ontvanger geen klacht in kunt dienen. Als er echter een onderzoek of andere vorm van interventie moet plaatsvinden, gaat dit wel via de verzender. Dit komt omdat de verzender vanuit ons perspectief onze betalende opdrachtgever is (u bent als ontvanger op uw beurt klant van de verzender, bij wie u de bestelling koopt). De verzender kan ons dus opdracht geven tot een onderzoek als er iets mis gaat, en kan bijvoorbeeld een claim indienen bij schade/verlies of een onterechte retourzending.

Ik lees uit uw verhaal dat de verzender al contact met ons heeft opgenomen. Mijn collega's zullen dan een onderzoek starten voor de verzender en indien mogelijk zsm een passende oplossing bieden. U kunt als ontvanger het beste in direct contact met de verzender blijven en vragen of die u op de hoogte kan houden van updates in het dossier.

Ik kan verder helaas voor u als ontvanger niet rechtstreeks iets doen om uw klacht verder op te lossen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
    David

Ook een klacht indienen over DHL Express?