Klacht DHL Express: Pakket naar China verdwenen, 4 maanden verder, DHLFORYOU.NL heeft mijn claim niet fatsoenlijk opgepakt

OR

Ik heb een pakket verstuurd naar China, dat was begin november. Pakket daar zat een goed in van enige waarde. Het pakket is nooit aangekomen. Ik heb volgens de DHL procedure netjes 2 maanden gewacht voordat ik een claim kon indienen. Vervolgens toch een claim ingediend begin februari (dus al 3 maanden verder). Ik moest de benodigde documenten van DHL toevoegen aan de claim. Netjes gedaan maar telkens krijg ik een mail terug van DHL dat ze helemaal geen documenten hebben ontvangen. Vervolgens nog een paar keer opgestuurd totdat ik het idee kreeg, dat dit gewoon een vertragingstactiek is. Ik stuur talloze pakketten naar het buitenland en zelden maak ik aanspraak op de verzekering van DHL en telkens is het een drama om tot een uitbetaling te komen vanuit DHL (veel smoesjes en vertragingen). Naast dat ik talloze malen heb gebeld en gemaild is er nog geen schot in de zaak. DHL kijk a.u.b. serieus naar een klacht van een goede klant.

Ik wil dat DHLFORYOU een pakket dat al 4 maanden verdwenen is, de inhoud daarvan, eens gaat vergoeden. Ik ben een goede klant en ik vind het onfatsoenlijk dat de bijlagen die ik stuur telkens 'verdwijnen'. En dat ik vervolgens moet mailen en bellen hoe het met mijn case staat. Zo ga je niet om met klanten die vaak gebruik maken van jullie diensten. Daarnaast vind ik het slecht dat ik middels deze weg deze zaak moet behandelen omdat ik DHL talloze malen de kans heb geboden om deze zaak netjes af te handelen via hun eigen procedure binnen de afgesproken termijn. Dus, keer a.u.b. de waarde van de inhoud van de doos uit, ik heb alle gegevens geleverd en we zijn meer dan 4 maanden verder.

Goedemorgen,

Zojuist heb ik de e-mail van u erbij gezocht, daaruit bleek dat deze reeds bij mijn collega's van de afdeling in claims in behandeling is. Zodra uw claim verwerkt is, ontvangt u van hen een bericht. Ik verzoek u dit bericht af te wachten. Wel wil ik mijn excuses aanbieden dat alles zo moeizaam verlopen is, uiteraard is dit niet de bedoeling.

Met vriendelijke groeten,

Sanne
    DHL Parcel Webcare
    OR
    Dit is precies wat ik bedoel. Deze zaak is al heel lang in behandeling bij jullie. Het is duidelijk dat dit pakket verdwenen is, dus waarom hoor ik niets van jullie. Wat valt er nog te onderzoeken? Daarnaast krijg ik van jullie ook geen update dat jullie bijna klaar zijn met onderzoeken. Niets. De laatste keer dat ik weer alle bijlagen voor de zoveelste keer heb moeten insturen is al weer twee weken geleden. En zo gaan de weken voorbij. Slechte service, onbetrouwbare pakketverzekering.
    Goedemiddag,

We hoeven ook niks meer te onderzoeken, uw bericht ligt bij mijn collega's van de afdeling claims. Helaas kan ik niet inzien hoever zij hier mee zijn. Ik heb zojuist voor u een bericht naar mijn collega gestuurd met de vraag om uw claim zo spoedig mogelijk op te pakken. Meer kan ik helaas niet voor u doen. Daarom het verzoek het bericht van claims af te wachten.

Met vriendelijke groeten,

Sanne
    DHL Parcel Webcare
    OR
    Aangezien ik na weken/maanden te hebben gewacht, wederom twee weken geleden een mail heb gestuurd, heb ik vandaag op 16 maart 2016 nog steeds niets vernomen. Ik heb daarom vandaag wederom een mail naar DHL gestuurd omtrent de status van mijn claim. Ik ben benieuwd.......
    Goededag,

Bedankt voor uw bericht. Helaas kan ik nog geen update geven over uw claim. Ik heb voor u direct weer een uitzet gedaan naar de afdeling van claims. Ik vind het namelijk heel erg vervelend voor u dat u zo enorm lang moet wachten.

Helaas waren de bestanden echt niet te openen in ons systeem. U heeft ze wel mee gestuurd, maar op onbekende rede niet te zien voor ons. Daarom heeft de afdeling contstant opnieuw de bestanden opgevraagd. Excuses daarvoor.

Ik hoop dat u na deze aanvraag snel bericht krijgt van mijn collega's van de afdeling claims.

Carola
    DHL klantenservice
    OR
    Ik vind dit toch een rare redenatie. De laatste keer dat ik alle bestanden heb toegezonden, heb ik gewoon dezelfde bestanden toegezonden. En een pdf of Word bestand zijn nou niet echt gekke bestanden lijkt me. Daarnaast werd er mij verteld dat mijn emails geen bijlages bevatte, dus werd er niet gesproken over foute bestanden. Laatste keer dat ik alles heb gemaild was 1 maart, dus we zijn weer 2,5 week verder. Nog steeds geen concrete update. Schiet gewoon niet op.
    OR
    21-3-2015 bericht gekregen. Ik mag nog langer wachten. Namelijk "bij internationale verzendingen is de doorlooptijd van een claim 12 tot 14 weken." aldus de mededeling van DHL. Dus vanaf het moment dat het pakket verstuurd is, totdat jullie met uitsluitsel komen dan zijn we 9 maanden verder. Serieus!? Onbegrijpelijk dat het zo lang moet duren. Natuurlijk leggen jullie een claim bij China Post, maar daar hoef ik niet de dupe van te worden. Ik ben toch jullie klant. Diep triest....9 maanden...
    OR
    Reactie ontvangen, ik ga a.s. vrijdag 25-03-2015 een tussenstand krijgen over mijn claim aldus DHL. Daarbij werd mij door DHL verteld dat ze nogmaals aan hun afdeling claim Duitsland hebben gevraagd om dit met spoed af te handelen. Ik wacht af het tot vrijdag.
    OR
    Vrijdag, zoals mij werd beloofd heb ik niets gehoord van DHL. Ik heb een mailtje weer moeten uitsturen, van waar blijft jullie reactie??? Het is ondertussen woensdag. Nog steeds geen reactie op mijn mail. Pfff, wat is een service......en die excuses van DHL slaan in feite nergens op, als elke belofte wordt gebroken.
    Goedendag,

Mijn excuses dat ik nu pas reageer. We hebben wat problemen met de inzet van personeel op internet en daarom kan ik nu pas reageren.
    Niet netjes dat mijn collega van de claims afdeling zich niet aan de afspraak heeft gehouden. Ik heb haar zojuist een bericht gestuurd om haar aan deze afspraak te herinneren en verzocht om deze week nog contact met u op te nemen.

Raffaele
    OR
    Weer twee weken verder na het laatste bericht. Ik heb bericht ontvangen van DHL vandaag, met de boodschap dat ze nog steeds geen terugkoppeling hebben gehad van afdeling claims. Dit professionele bedrijf houdt je wel extreem lang aan het lijntje.....belachelijk situatie.
    OR
    Het is vandaag 22 april 2016. Nog steeds geen bericht over de status van claim schadevergoeding. Ik kan niet anders dan DHL een slechte beoordeling geven in deze. Ik had het liever anders gezien, maar na de talloze mailtjes en holle excuses, kan ik niets anders zeggen dat dit een negatieve ervaring is. Ik hoop dat DHL zijn goede klanten in de toekomst beter zal behandelen. En zijn klanten niet het slachtoffer laat worden van de trage procedures binnen DHL. Dikke onvoldoende.

OR

Ook een klacht indienen over DHL Express?