Klacht DHL Express: Pakket niet 1 maar 2 keer verkeerd aangeboden, waar is het?

AafkeB

Beste,
Gisteren zou er een pakket van mij op mijn werk afgeleverd worden. Dit was midden op de dag en tijdens de openingstijden van mijn zaak. Kreeg ik opeens te zien in de tracker dat het pakket was aangeboden, maar dat ik niet thuis was. Dit is natuurlijk al te bizar voor woorden, maar dat daar gelaten. Ik neem dus contact op met de klantenservice, mijn pakket zou vandaag bezorgd worden in een kluisje. Op mijn t&t staat dat ik het vandaag kan afhalen vanaf 12.00, maar ik heb helemaal geen code gekregen?! En als ik dan verder kijk staat er dat mijn pakket nog in het sorteercentrum ligt. Dit terwijl ik met klèm gisteren aan de telefoon heb gevraagd of het zéker weten vandaag klaar ligt. Waar is mijn pakket nu? En een klantenservice die niet in het weekend bereikbaar is, is in deze tijden en bij zo’n groot bedrijf belachelijk natuurlijk.

Als ik mijn pakket dit weekend nog kan ophalen, want 1x verkeerd aanbieden ala, maar 2x is echt belachelijk slecht.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u nog niet in het bezit bent van uw pakket. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik heb uw zendingsgegevens zojuist nagekeken. Tot mijn spijt zie ik dat uw zending niet geleverd kon worden bij de Parcelstation wegens overmacht. Dat is ook de reden waarom u geen code hebt ontvangen van ons. Ik kan u niet precies vertellen wat de reden is van de "overmacht" scan.

Op de eerste dag van bezorging heeft de bezorger uw zending waarschijnlijk bewust gescand als "geadresseerde niet thuis" omdat uw zending dan de eerstvolgende werkdag automatisch naar een Service Point wordt verstuurd. Als de bezorger dit niet had gedaan, was uw zending retour verzonden naar de afzender omdat uw adresgegevens onjuist zijn. Het door u opgegeven postcode is helaas ongeldig.

Ik zie dat uw zending vandaag opnieuw met de bezorger mee is, en ik verwacht dat de zending vandaag wel bij de Parcelstation geleverd zal worden. Uiteraard ontvangt u dan ook een code van ons.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak wat u door het toedoen van DHL hebt mogen ervaren.

Met vriendelijke groeten, Kamile

Ook een klacht indienen over DHL Express?