Opgelost door DHL Express: Pakket niet bezorgd/ zoek

# 119599
G.J.A.

Op 1 juli heb ik een pakket verstuurd naar het buitenland. Tot op heden is deze niet bezorgd. Bijna vraag bleek het te kloppen dat het pakket ergens was, maar in iedergeval niet op de bestemming was aangekomen. Verloop zoals ik dat nu kan zien:

15 jul 2015 14:35
15 jul 2015 13:09
15 jul 2015 09:59
08 jul 2015 07:07
07 jul 2015 00:12
06 jul 2015 14:41
01 jul 2015 10:51

Dhl wilt weten welke schade ik heb, maar dat kan pas als DHL zegt dat het pakket vermist is, als ik daar niet aan voldoe handelen ze de claim niet af. KIP EN EI verhaal

Waar is mijn pakket. Schade heb je pas als je schade hebt......

G.J.A.
    Inmiddels heb ik de ontvanger in turkey ook eens laten na vragen, het pakket is in turkey onder een ander nummer wat deze in duitsland heeft gekregen.( cl786408924de) volgens de ontvanger is dit geen DHL nummer maar van de duitsepost. DHL verwijst ook naar een turkse site. Nu het vast staat dat het nu per gewone post gaat, wil ik nu mijn geld terug en minimaal een bosje bloemen van DHL. in turkey kan je wel dingen geregeld krijgen... simpel even vragen en een vriendelijke blik...
    DHL Express
    Beste G.J.A.

Uit uw aanvulling van 20 juli begrijp ik dat de zending geleverd is. Begrijp ik dat goed? Als ik namelijk het track & trace nummer gebruik, zie ik dat er vandaag om 13:18 uur geprobeerd is de zending af te leveren maar dat dit niet gebeurd is. Kan zijn omdat bijvoorbeeld de ontvanger niet thuis was.
    Het klopt dat deze zending niet door DHL afgeleverd wordt. Dit staat ook vermeldt op de website waar u de zending heeft aangemaakt.
    DHL kan u het bedrag van de zending terugbetalen op het moment dat het pakket niet wordt geleverd of met schade wordt geleverd. U heeft het over het kip en het ei verhaal. Toch zult u bij een claim moeten aangeven wat de waarde van de zending is. Het gaat dan om de inhoud van de zending en wat er aan u betaald is om het van u over te kopen of wat u zelf heeft uitgegeven om de inhoud van de zending te kopen. Denkt u dan bijvoorbeeld aan een overgemaakt bedrag op uw rekening bij een verkoop of aan kassabon als u zelf goederen heeft gekocht. Het spijt me zeer dat blijkbaar aan u niet duidelijk is gemaakt wat we bedoelen met de waarde van de zending. Daarnaast wil ik u mijn excuses aanbieden dat Jonie niet meer reageert. Ik zie wel dat ze bezig is met het onderzoek.
    Ik hoor graag de bevestiging of het pakket nu wel of niet geleverd is.

Raffaele
    G.J.A.
    U verhaal klopt niet, een kentekenbewijs en een sleutel,over een scooter is natuurlijk geen factuur van. Bij niet af leveren is er schade zoals eerder vermeld. Ook de informatie die u nu weer geeft klopt niet het pakketje is wel afgeleverd 21dg na verzending. daarnaast als een klant vraagt waar zijn pakket is, komt DHL wat is de schade, er is geen schade bij deze vraag DIE MOET NOG KOMEN als het pakket weg is..... Ook gaat u er niet op in waarom het pakket een ander volg nummer heeft gekregen.
    DHL Express
    Beste G.J.A.

Ik wil graag al uw vragen beantwoorden. Helaas zie ik nergens in uw klacht dat u ons vraagt waarom de zending een ander volgnummer heeft gekregen. Ik heb daarom geen antwoord geformuleerd aangezien er geen vraag was. De reden van een ander volgnummer is omdat de zendingen die in het land van levering via de lokale posterijen gaan een nationaal nummer krijgen. Met dat nationale nummer behoort de zending te traceren te zijn in het land van bestemming.
    Het spijt me enorm dat we uw vraag waar het pakket is, zo slecht hebben beantwoord met de opmerking wat is de schade. Dat behoort niet het antwoord te zijn, daar heeft u volledig gelijk in.
    U vraagt verder om geld terug nu blijkt dat het met lokale post geleverd is. Om die reden kan er geen restitutie worden verleend. Dat kan alleen als er iets mis is gegaan met de zending waardoor deze beschadigd of vermist is geraakt. Nu de zending geleverd is, kan er geen restitutie worden verleend. Helaas hebben wij geen mogelijkheid om een bosje bloemen te sturen, we kunnen u enkel onze excuses aanbieden voor enig ongemak dat u heeft ondervonden. Nu ook de vraag over het volgnummer beantwoord is, heeft u nog andere vragen?

Raffaele
    G.J.A.
    Nou ja goed het pakketje is afgeleverd. ben blij dat het niet weg is geraakt.
    jammer dat Jonie van DHL het ook niet wist en niets meer van zich heeft laten horen.
    excuus aanvaard .
    Zaak gesloten voor mij.
    [Ticket#2015071510001421] 326979978695 - waardebewijs
    G.J.A.
    Uiteindelijk is het pakket afgeleverd, excuus van DHL
    Kan gebeuren alleen waarom bij mij.

G.J.A.

Ook een klacht indienen over DHL Express?