Opgelost door DHL Express: Pakket niet bezorgd

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 108441
Gebruiker
Mariëtte
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Afgelopen woensdag heb ik een kledingstuk bij een bedrijf in Duitsland gekocht. De verzending is diezelfde dag nog geregeld. Op de website van DHL zie ik dat het pakket zaterdagnacht in Köln in het exportcentrum is verwerkt en daar ligt het nu nog! (maandagavond 21.00 uur) Nu is het morgen wederom een vrije dag(zie de afhandeling van mijn klacht over deze pakketdienst vorige week) en vermoed ik dat ik mijn pakket op zijn vroegst donderdag zou kunnen ontvangen. Onbegrijpelijke traagheid! Ik heb het bedrijf op de hoogte gesteld, maar heb van hun nog geen reactie.

De oplossing

Snelle bezorging.

2 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Mariëtte,
    Uw zending is per standaard transport verstuurd vanuit Duitsland en niet via een Express dienst. De transittijd bedraagd dan meestal ongeveer 3 werkdagen wanneer er geen onvoorziene vertragingen ontstaan.
    Gezien de zending op donderdag aan Deutsche Post in Duitsland was overgedragen en gezien het weekend en bevrijdingsdag ertussen zaten, was dus de verwachte eerste leverdatum vandaag. Volgens mijn gegevens is het pakket ook inderdaad vandaag afgeleverd.
    Indien u uw zendingen liever sneller uit Duitsland wenst te ontvangen, kan ik u het beste adviseren de verzender te vragen deze per Express te verzenden. U kunt het dan in principe de volgende dag al ontvangen, eventueel zelfs voor een bepaalde tijd.
    Ik ga ervan uit dat de klacht hiermee voor u is afgehandeld.
    Met vriendelijke groet,
    David
  2. Auteur
    Mariëtte
    Datum
    Het is niet anders!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mariëtte
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen