Klacht DHL Express: Pakket niet geleverd terwijl alles gewoon klopt

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 340252
Gebruiker
Rob koole
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb op 5 november 2018 een pakket verstuurd. Tot op heden is het pakket niet bezorgd. De ontvanger woont in een anti kraakwoning is Voorschoten. De ontvanger heeft in het verleden al meerdere poststukken of pakketten ontvangen aan de deur van DHL maar ook van andere postbedrijven. Deze keer kon de bezorger, zo zei de telefoniste van de klantenservice, de deur niet vinden en heeft het pakket weer meegenomen. Wat er daarna mee gebeurd is is een raadsel. Drie weken en 3 maal telefonisch contact is het pakket eindelijk gevonden in het sorteercentrum in Utrecht. Met een onzin reden geven ze aan dat zowel het adres van de ontvanger niet juist is als ook mijn adres als verzender niet juist is waardoor het pakket ook niet retour kon worden gestuurd. Beide adressen zijn juist. Heel vreemd. Nu wordt er verwacht dat de verzender, ik dus, het pakket moet ophalen. Ik woon in Purmerend. Ik ben al op kosten gejaagd door al het telefonisch cantact en nu ook nog 2 uur heen en weer rijden, dat ben ik niet van plan. De ontvanger mag het niet halen om één of andere reden. Terwijl hij vlakbij woont. Het pakket is nu bijna 2 maanden onderweg door hun toedoen. En ik moet dat voor opdraaien. Heel vreemd.

De oplossing

Het pakket op laten halen door de ontvanger of nog beter, het pakket nogmaals aanbieden bij de ontvanger of afgeven bij een DHL servicepunt bij de ontvanger in de buurt.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    Heb de case even bekeken en zie dat de reden waarom het pakket niet retour afgeleverd kon worden is omdat het adres niet klopt, zoals aangegeven door mijn collega dient de postcode (zie Google Maps en Postcode.nl) MK te zijn, niet MH, zie: https://www.google.nl/maps/place/Zuivelstraat+68,+1445+MK+Purmerend,+Netherlands/@52.4996335,4.9817032,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c606bada5343eb:0x68684f856520daa2!8m2!3d52.4996303!4d4.9838919.
    Ik vind het super vervelend dat het zo gelopen is, maar helaas kan ik voor u op dit moment ook niet meer betekenen.

    Mijn excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    Judith
    DHL Parcel Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Rob koole
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen gangbare oplossing gekomen. Ze willen totaal niet meewerken aan een andere oplossing. Ik moet het pakket ophalen en daar blijven ze bij. Dat het leveradres gewoon klopt vegen ze telkens van tafel. Belachelijke service daar! Totaal niet klantvriendelijk. En pure diefstal.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen