Opgelost door DHL Express: Pakket niet ontvangen

SuB

Helaas heb ik een klacht. Mijn pakket is namelijk niet aangekomen.

Dit pakket zou volgens Amazon bezorgd worden tussen 4 en 11 november. Op 11 november ontving ik het volgende bericht van DHL:
Vandaag, woensdag 11 november tussen 14:00 uur en 18:00 uur, bezorg ik bij jou op X een pakket van: Amazon: JJD000090392921540017709
Wij (ik, vader, moeder, hond) zijn tot 7 uur 's avonds thuis geweest, maar hebben niemand gezien en de bel is niet gegaan. Ook hebben we geen briefje in de brievenbus gevonden. Navraag bij 1 van de buren gedaan, maar zij hebben ook niets in ontvangst genomen voor ons.
Gisteren stond plotseling in de tracking dat het pakket om 16:10 bij ons afgeleverd zou zijn, dit is dus niet het geval. Daarbij stond bij de tracking eveneens dat het 2 november verstuurd is en nadat het pakje het sorteercentrum heeft verlaten de bezorging maar liefst 6 keer is uitgesteld wegens overmacht. Tracking doet het sinds vandaag niet meer.

Graag wil ik mijn pakket ontvangen of op kunnen halen bij een DHL ophaalpunt.
Op zijn minst wil ik weten waar mijn pakket is.

DHL Express

Bedankt voor het melden van uw klacht. Het spijt me dat u het pakket, na zo lang wachten, nog steeds niet heeft ontvangen van ons. Volgens mijn gegevens is het pakket inderdaad afgeleverd op 11 November om 16:10. De zending is aan uw adres gericht en is door Amazon aangemeld als zijnde een buspakje. Dit laatste zou verklaren waarom er niet bij u is aangebeld tijdens de aflevering, u geeft echter al aan dat u de brievenbus heeft gecontroleerd en dat u de zending daar niet aantrof.

Daarom is er helaas een onderzoek naar uw zending nodig. Hiervoor zou ik u vriendelijk naar Amazon willen verwijzen. Als opdrachtgever van de zending kunnen zij dit onderzoek voor u opstarten bij ons. U kunt vervolgens met hen in overleg treden over de levering van uw bestelling.

Naar aanleiding van uw bericht heb ik een klacht doorgegeven aan het betreffende depot. Ik durf u helaas niet te zeggen waarom er viermaal overmacht is geregistreerd. Helaas kan het voorkomen dat deze registratie wordt gemaakt en de levering een dag wordt uitgesteld vanwege een onverwacht probleem. Het feit dat dit vier dagen achter elkaar bij uw zending is gebeurd is echter uitzonderlijk. Ik zal er zorg voor dragen dat dit wordt opgepakt en uitgezocht door het depot. Mijn oprechte excuses voor deze vervelende ervaring. Heb ik u dit duidelijk uitgelegd?

Met vriendelijke groeten,
    Pieter

Beste Pieter,
    Hartelijk dank voor uw reactie en uitleg! Ik heb contact opgenomen met de verkoper op Amazon en zal de reactie afwachten. Erg sneu dat het pakje spoorloos is, aangezien er een sjaal als Sinterklaas cadeau in zit voor mijn moeder.
    Ik ben blij dat u een klacht heeft ingediend bij het desbetreffende depot. Klagen is niet fijn, maar de wijze waarop er met mijn post is omgegaan is natuurlijk niet de bedoeling.
    SuB
    Ik heb contact gehad met de verkoper en ook mijn geld terug gekregen. Het lijkt erop dat zij het niet nodig vinden om een onderzoek in te stellen. Ik hoop echter wel dat de klacht aan het depot serieus genomen wordt, zodat dit soort gevallen in de toekomst niet meer voorkomen.
    SuB
    Er is netjes en snel op mijn klacht gereageerd. De oplossing kwam echter van buiten af, doordat de koper een vergoeding heeft gegeven. Ik hoop dat de ingediende klacht bij het depot wel serieus genomen wordt.

SuB

Ook een klacht indienen over DHL Express?