Klacht DHL Express: Pakket niet ontvangen

Jansenjoyce

Aantal weken geleden zou ik 2 pakketten ontvangen van hetzelfde bedrijf bezorgd door DHL. Beide pakketten stonden op bezorgd terwijl ik niks ontvangen heb en geen briefje in de brievenbus heb gekregen. Nadat ik door een nummer aantal keren werd gebeld, heeft mijn vriend terug gebeld waarop hij te horen kreeg dat het de bezorger was. Die kwam vervolgens aan de deur, met maar 1 pakket die notabene open was gescheurd. Hij had het nummer gevonden op het pakket, waardoor hij mij kon bellen.

Hij zei dat hij het pakket had afgegeven aan een pool beneden bij de hoofdingang van ons appertementxomplex. Zonder een briefje in de bus te hebben gedaan. Waardoor ik nu mijn pakket kwijt ben. DHL lost niets op al zeggen ze van wel. Maar enige wat ze doen is vinger wijzen in dit geval naar de afzender dat ik me daar maar moet melden.

Na een heleboel mail contact met de afzender te hebben gehad, hoor ik nu opeens helemaal niets meer. Met andere woorden ik moet het dus maar uitzoeken?

Mijn product wat ik heb besteld en anders mijn geld terug. En bewijs van de bezorger dat het bezorgd is.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig te vernemen dat u een van uw zending niet heeft ontvangen. Dit kijk ik uiteraard graag voor u na. Heeft u voor mij de traceercode van het pakket dat u nog verwacht? Dit nummer begint met 3S, JVGL of JJD?

In afwachting van uw reactie,

Miranda
    DHL Parcel Webcare
    Hallo,

Dit is al uitgezocht het pakket is kwijt, in bezit van iemand anders. Ik heb geen poot om op te staan omdat ik onmogelijk kan bewijzen dat hij hier niet aan de deur is geweest. Ik ben inmiddels minimaal een maand verder en iedereen trekt zn handen er vanaf. €50 weggegooid omdat jullie koeriers hun werk niet fatsoenlijk doen. Pakket afgeven bij de hoofdingang aan een persoon en vervolgens geen briefje in de brievenbus doen, die persoon heeft het pakket gewoon meegenomen. Die ga ik dus nooit terug krijgen. Staat allemaal persoonlijke gegevens op die niemand hoeft te weten verder incl telefoonnummer. Bovendien was een van de 2 pakketten open geleverd, de zak was kapot gescheurd.

Ik had een geluidsopname moeten maken toen de bezorger hier aan de deur stond en vertelde dat hij het aan een pool had gegeven. Het is te belachelijk voor woorden dat je zo ver zou moeten gaan omdat jullie al meteen vanaf het begin jullie verantwoording niet nemen en mij alleen maar doorsturen naar de afzender, lekker makkelijk.

Dan eis ik van jullie €50 want dat pakket ga ik nooit meer zien. Bovendien gaat de afzender geen nieuwe opsturen. Wordt tijd dat jullie je verantwoording nemen.
    DHL Express
    Goedemiddag!

Dat is natuurlijk allemaal erg vervelend voor u. Helaas kunnen wij vanuit de klantenservice niets veranderen aan de uitslag van het onderzoek. Hopelijk zal de verzendende partij dit verder met u oppakken, zij kunnen eventueel ook een klacht indienen bij DHL.

Janneke
    DHL Parcel Webcare

Jansenjoyce
Niks, om te onderzoeken waar het pakket is middels traceernummer. Dit heb ik al 5x gehoord vanuit DHL vervolgens moet ik bij de afzender maar mijn klacht aangeven zodat zij een klacht bij DHL kunnen indienen. Dus als gewoon persoon word er niks met je klacht gedaan is wel gebleken.

Ook een klacht indienen over DHL Express?