Klacht DHL Express: Pakket niet ontvangen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 303553
Gebruiker
Jansenjoyce
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Aantal weken geleden zou ik 2 pakketten ontvangen van hetzelfde bedrijf bezorgd door DHL. Beide pakketten stonden op bezorgd terwijl ik niks ontvangen heb en geen briefje in de brievenbus heb gekregen. Nadat ik door een nummer aantal keren werd gebeld, heeft mijn vriend terug gebeld waarop hij te horen kreeg dat het de bezorger was. Die kwam vervolgens aan de deur, met maar 1 pakket die notabene open was gescheurd. Hij had het nummer gevonden op het pakket, waardoor hij mij kon bellen.

Hij zei dat hij het pakket had afgegeven aan een pool beneden bij de hoofdingang van ons appertementxomplex. Zonder een briefje in de bus te hebben gedaan. Waardoor ik nu mijn pakket kwijt ben. DHL lost niets op al zeggen ze van wel. Maar enige wat ze doen is vinger wijzen in dit geval naar de afzender dat ik me daar maar moet melden.

Na een heleboel mail contact met de afzender te hebben gehad, hoor ik nu opeens helemaal niets meer. Met andere woorden ik moet het dus maar uitzoeken?

De oplossing

Mijn product wat ik heb besteld en anders mijn geld terug. En bewijs van de bezorger dat het bezorgd is.

3 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig te vernemen dat u een van uw zending niet heeft ontvangen. Dit kijk ik uiteraard graag voor u na. Heeft u voor mij de traceercode van het pakket dat u nog verwacht? Dit nummer begint met 3S, JVGL of JJD?

    In afwachting van uw reactie,

    Met vriendelijke groet,

    Miranda
    DHL Parcel Webcare
  2. Auteur
    Jansenjoyce
    Datum
    Hallo,

    Dit is al uitgezocht het pakket is kwijt, in bezit van iemand anders. Ik heb geen poot om op te staan omdat ik onmogelijk kan bewijzen dat hij hier niet aan de deur is geweest. Ik ben inmiddels minimaal een maand verder en iedereen trekt zn handen er vanaf. €50 weggegooid omdat jullie koeriers hun werk niet fatsoenlijk doen. Pakket afgeven bij de hoofdingang aan een persoon en vervolgens geen briefje in de brievenbus doen, die persoon heeft het pakket gewoon meegenomen. Die ga ik dus nooit terug krijgen. Staat allemaal persoonlijke gegevens op die niemand hoeft te weten verder incl telefoonnummer. Bovendien was een van de 2 pakketten open geleverd, de zak was kapot gescheurd.

    Ik had een geluidsopname moeten maken toen de bezorger hier aan de deur stond en vertelde dat hij het aan een pool had gegeven. Het is te belachelijk voor woorden dat je zo ver zou moeten gaan omdat jullie al meteen vanaf het begin jullie verantwoording niet nemen en mij alleen maar doorsturen naar de afzender, lekker makkelijk.

    Dan eis ik van jullie €50 want dat pakket ga ik nooit meer zien. Bovendien gaat de afzender geen nieuwe opsturen. Wordt tijd dat jullie je verantwoording nemen.
  3. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag!

    Dat is natuurlijk allemaal erg vervelend voor u. Helaas kunnen wij vanuit de klantenservice niets veranderen aan de uitslag van het onderzoek. Hopelijk zal de verzendende partij dit verder met u oppakken, zij kunnen eventueel ook een klacht indienen bij DHL.

    Met vriendelijke groet,
    Janneke
    DHL Parcel Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jansenjoyce
Datum
Uiteindelijke oplossing
Niks, om te onderzoeken waar het pakket is middels traceernummer. Dit heb ik al 5x gehoord vanuit DHL vervolgens moet ik bij de afzender maar mijn klacht aangeven zodat zij een klacht bij DHL kunnen indienen. Dus als gewoon persoon word er niks met je klacht gedaan is wel gebleken.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen