Klacht DHL Express: Pakket nog steeds niet bezorgd

Klachtnummer
# 76088
Gebruiker
downshift
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Datum Tijd Omschrijving
12 sep 2014 16:51 Pakje gaat naar het sorteercentrum
12 sep 2014 14:38 Pakje op servicepoint afgehaald door besteller
11 sep 2014 16:54 Pakje op DHL Servicepoint afgegeven
11 sep 2014 16:25 Informatie ontvangen voor verzending via een DHL Servicepoint

Het is onderhand 15 september en nog is mijn pakket niet bezorgd.

'De levertijd van DHLFORYOU.nl bedraagt 2 tot 3 werkdagen vanaf afhalen, waarbij maandag geen werkdag is.
Dag 1 wordt uw pakket afgehaald, thuis of op het Servicepoint.
Dag 2 wordt het pakket in het sorteercentrum verwerkt.
Dag 3 wordt het pakket voor de eerste maal aangeboden.
Dit zou betekenen dat ik het pakket op zaterdag 13 september had moeten ontvangen,
maar helaas er staat nog steeds dat het pakketje onderweg is naar het sorteercentrum.
Via mail 2x contact opgezocht, maar nooit reactie gehad. Slechte zaak dit.
Als ik kijk naar jullie concurrentie; 's avonds laat halen en volgende dag bezorgen. Dat is nou service.

Gewenste oplossing

Duidelijkheid waar het pakket is.
Als tip meegeven snellere bezorgtijden realiseren. Mensen gaan naar de concurrent!
Online contact met mensen zwaar verbeteren.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Dirk,Wat vervelend dat het voor u niet duidelijk was wanneer uw pakket komt. Ik kan me voorstellen dat dit frustrerend voor u is. Mogelijk kunnen wij duidelijker zijn in het zendingsoverzicht.Het pakket is donderdag in de namiddag op een servicepunt gebracht door de particuliere verzender. Onze bezorgers komen meestal in de ochtend/vroege middag op het servicepunt, dus uw pakket is pas vrijdag afgehaald. Het is vervolgens doorgestuurd naar het centrale sorteercentrum. Vandaag is de eerste bezorgpoging, tussen 9 - 15. Dit valt binnen de levertermijn van 2 a 3 werkdagen (zondag en maandag niet meegeteld). Als het 'weekend' ertussen zit duurt het helaas iets langer voordat u uw pakket daadwerkelijk heeft. Helaas kunnen wij alleen 24 uurs service garanderen bij onze zakelijke klanten, zoals V&D en Wehkamp. Die leveren namelijk zelf de pakketten aan op ons centrale sorteercentrum. Particulier verstuurde pakketten moeten wij eerst verzamelen en doorsturen naar het centrale sorteercentrum. Door deze extra stap duurt de levering minstens 2 werkdagen.Wat vervelend dat u geen tijdige reactie op uw e-mails heeft gekregen. Helaas zijn wij niet bereikbaar in het weekend. Daarnaast is er momenteel door grote drukte helaas een wachtrij in de beantwoording van de e-mail. Hierdoor is er nog niet gereageerd op uw verzoek.Mijn oprechte excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groeten,
    David

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen