Opgelost door DHL Express: Pakket staat in het systeem als bezorgd, maar ik heb niks ontvangen

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 295346
Gebruiker
D Moonen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Afgelopen donderdag is een pakket bezorger van DHL bij mij aan de deur geweest. Er zat een briefje in de brievenbus dat niemand thuis was en dat het pakket woensdag nogmaals geleverd zou worden. Toen ik mijn pakketcode op wilde zoeken was deze niet te vinden op de site. Zodra ik de traceercode invoer staat er eerst: 15:29 dat er niemand thuis is, en om 16:02 staat er dat het pakket geleverd is. Het pakket is niet geleverd. Na DHL gebeld te hebben kreeg ik te horen dat ik contact op diende te nemen met de verkoper. Dit contact verloopt niet goed, ivm het groter tijdsverschil en het communiceren in het Engels. De verkoper geeft aan dat hij ziet dat het pakket succesvol geleverd is, maar ik heb het pakket niet ontvangen.

De oplossing

Dat ik mijn pakket snel geleverd krijg met excuus van DHL.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor het melden van uw klacht. Bijzonder vervelend dat u het pakket niet hebt ontvangen. Heeft u al geïnformeerd bij uw directe buren? Mocht u dat nog niet gedaan hebben, wil ik u adviseren dat voor alle zekerheid te doen. Anders dient inderdaad de afzender een onderzoek op te starten. Naar aanleiding van het onderzoek doen wij dan navraag bij het depot om te onderzoeken of het pakket inderdaad is afgeleverd en zo ja, waar. De afzender heeft de zending vanuit Duitsland verstuurd voor zover ik kan zien. Dus daar dient ook het onderzoek opgestart te worden. Hopelijk is er via of uw buren of het onderzoek snel het pakket terecht!

    Hartelijke groet,

    Tom
    Webcare
    DHL Parcel

Uiteindelijke oplossing

Auteur
D Moonen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een ander pakket bestellen dat wordt afgeleverd door DHL en om contactgegevens vragen van de persoon die hier het meeste over weet, over jou wijk. Mijn pakket was kwijt geraakt in het sorteercentrum, gek als je iemand van hoger op kunt bereiken het er dezelfde dag nog is.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen