Klacht DHL Express: pakket van €800 na bijna 1 maand niet ontvangen;DHL denkt nog niet in oplossingen

pieter#63

mijn pakket is nog steeds niet terecht; 13 december zou het bezorgd worden ( waarde €800,-) en van DHL kreeg ik een bezorgbevestiging dat het pakket thuis was afgeleverd. Mijn vrouw was thuis op dat moment maar.. geen DHL gezien, geen briefje achtergelaten. Vervolgens de afzender gebeld die mij, na onderzoek van DHL, kon mededelen dat het pakket op 18C was afgezet. ( ikzelf woon op 18A). 18C is echter de paardenschuur van mijn buren, wel kadastraal bekend maar niet zichtbaar aangeduid..... vervolgens, na geen contact meer met DHL gehad te hebben, zelf naar het depot afgereisd maar daar waren ze niet bekend met de zaak. Hoeveel is een onderzoek van DHL dan waard????? Ze wisten ook niets van een bezorging op mijn adres en waren niet in staat om de track en trace ( JVGL05951975871429763613) te achterhalen... Ze waren ook verbaasd dat er via DHL nog geen vragen richting het depot waren gekomen..... wat is een onderzoek van DHL dan waard? Vervolgens weer contact met DHL gezocht via klachtenkompas en ze geven wederom aan ( 10 dagen na de vermissing van het pakket) dat ze onderzoek gaan doen...... Ik ben benieuwd wat dit (vervolg)onderzoek inhoud en hoop hier nu eindelijk eens antwoord op te krijgen van het slecht communicerende DHL. Ikzelf ben in die tussentijd ook alle straten van mijn dorp afgereden maar u raadt het al..nergens een aanduiding "18C". Er is dus maar EEn persoon die het pakket kan achterhalen.. de bezorger.. die heeft het pakket "ergens"achter gelaten en kan als enige het pakket weer achterhalen. Dit is geen onderzoek maar actie. DHL heeft tot op heden nog geen actie ondernomen. op z'n zachts gezegd het meest niet coöperatieve en meest slecht communicerend bedrijf waar ik mee in aanraking ben gekomen. Ik ben benieuwd naar de vervolgstap van DHL want het is immers bijna 30 dagen na de uiterlijke bezorgplicht.

doen waar ze voor staan: pakketten op de juiste locatie bezorgen. En als ze dat niet kunnen een verklaring geven en vervolgens een oplossing bieden die ergens toe leidt.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

De verzender van uw pakket heeft ons al gevraagd onderzoek te doen naar deze zending. Dit onderzoek is inmiddels afgerond en de verzender is hierover geïnformeerd. Mocht het onderzoek geen positief resultaat hebben gehad, dan kan de verzender uiteraard een claim bij ons indienen.

Het is aan de verzender om ervoor te zorgen dat u uw bestelling alsnog krijgt, of als dat niet kan uw geld terug. Want met de verzender heeft u een koopovereenkomst gesloten en aan de verzender heeft u betaald. De verzender heeft een contractuele verplichting ten opzichte van u. DHL niet.

DHL heeft uiteraard wel een contractuele verplichting ten opzichte van de verzender. Vandaar dat de verzender uiteraard, zoals al gezegd, een claim bij ons kan indienen.

Ik zie dat u uw klacht al meerdere malen op Klachtenkompas heeft geplaatst. Dit heeft geen zin. Voor u is de verzender het aanspreekpunt, met hen zult u uw order verder moeten afhandelen. Wij kunnen en mogen u hiermee niet verder van dienst zijn.

Ik wens u fijne feestdagen toe!

Harald
    Webcare DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?