Klacht DHL Express: Pakket verkeerd geleverd en getekend door iemand anders.

Anthony

Ik heb gister een pakketje besteld via Bax Muziek. Ik heb per ongeluk de verkeerde adres gebruikt(wat blijkt is het aan de overkant van waar ik verblijf. Iik heb dus ervoor gezorgt dat ik de optie bezorgen bij buren heb gebruikt om dus toch me huidige adres door te geven. En wat blijkt is dat me pakket geleverd en getekend werd door iemand anders. Mijn vraag is waarom dat doen als mijn naam daar op de pakket staat waarom niet gevraagd naar identiteitsbewijs.. van naam op pakket? Nu willen de mensen het niet afstaan en doen ze dus alsof ze het niet ontvangen hebben terwijl hun adres en wat blijkt een hand tekening van iemand te zijn en heb me pakketje niet in handen.

Ervoor zorgen dat ik mijn pakketje krijg en ik heb bewijs van mijn bestelling en tracking nummer.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw adres.

Als een handtekening voor ontvangst is vereist, betekent dit dat degene die het pakket aanneemt voor ontvangst moet tekenen. Dit hoeft niet de geadresseerde zelf te zijn. Een huisgenoot of buurman die het pakket aanneemt mag dus gewoon voor ontvangst tekenen. Onze bezorger vraagt niet naar een legitimatiebewijs, dat hoeft hij ook niet te doen.

Als de persoon die het pakket voor u heeft aangenomen het vervolgens niet aan u wil afstaan, is dat uiteraard buitengewoon vervelend. Wij van DHL kunnen daarin echter niets betekenen. Ik hoop dat u dit conflict met de persoon in kwestie spoedig kunt oplossen, maar tot mijn spijt kan ik u daarmee niet helpen. Wij hebben dit pakket kunnen bezorgen, het is voor u aangenomen, en daarmee hebben wij aan onze plicht voldaan.

Harald
    Webcare DHL Parcel

Anthony
Dat de bezorger van mijn pakket niet verplicht was id te vragen voordat ie het pakketje afstond aan iemand. Ik heb niet voor zomaar de optie “bij de buren” gekozen wat blijkt mijn huidige adres te zijn en dan thuis wachtende, kreeg ik geen belletje dat het arriveerde. Dit is sws een fraude.

Ook een klacht indienen over DHL Express?