Klacht DHL Express: Pakket vermist

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 117602
Gebruiker
Mar82
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Pakket 29 juni verzonden, maar vandaag 8 juli nog niet ontvangen.
Na telefonisch contact (€1,- per gesprek!) zou het pakket vermist zijn in sorteercentrum.
Ik als ontvanger kan geen actie ondernemen. Alleen de verzender kan een onderzoek opstellen. Hoe is het mogelijk dat er pakketten 'verdwijnen' of vergeten worden in te laden?! Komen de vermiste pakketten nog wel terecht??
Ik wil graag weten waar het pakket is en wanneer het bezorgd wordt!!

De oplossing

Bezorging van pakket

2 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Marion,

    Wat ongelovelijk naar dat je pakket zo lang vertraagd is.

    Ik zie helaas inderdaad na de 30e geen traceergegevens. Wat er precies aan de hand is kunnen we dan helaas niet met zekerheid zeggen. Hiervoor moet een onderzoek worden ingesteld.

    Helaas gaat dat inderdaad alleen in opdracht van de verzender. Je kan het zo zien: jij koopt iets bij de verzender, en bent daarmee zijn klant. De verzender meldt het pakket bij ons aan en betaald ons voor de verzending. Hij is daarmee onze klant en de opdrachtgever van de zending. Hij is daarmee ook de partij die als er iets mis gaat opdracht kan geven tot een onderzoek. In het worst-case scenario dat de zending kwijt of beschadigd is, kan de verzender deze ook bij ons claimen. In dat geval kan de verzender u op uw beurt compenseren, met een vervanging of uw geld terug.

    Helaas kan ik u daarom geen direct antwoord geven op de vragen die u stelt in uw klacht. Ik kan u enkel adviseren contact op te nemen met de verzender, zodat die de onderzoeksprocedure bij DHL kan starten. De verzender kan u vervolgens op de hoogte houden van het vervolg.

    Onze oprechte excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    David
  2. Auteur
    Mar82
    Datum
    Blijkbaar heb ik geen andere keus.
    Op welk depot is het pakker blijven liggen?
    Als het pakket niet terecht komt, was dit de laatste keer dat ik DHL mijn pakketjes toevertrouw!
    Graag hoor ik nog reactie.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mar82
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen