Klacht DHL Express: Pakket verstuurd via dhl maar nooit bij ontvanger aangekomen

Klachtnummer
# 193622
Gebruiker
Rutger
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 10 september heb ik een pakket verstuurd via dhl naar België. Op de een of andere manier is dit pakket zoek geraakt. Ik vind het onvoorstelbaar dat niemand mij kan vertellen waar het pakket is gebleven. Het is toch opgehaald bij de parcelshop door de bezorger. Om vervolgens denk ik naar een depot gebracht te worden. Ik heb vervolgens een claim ingediend. De waarde vh pakket was 120 eur. Vandaag kreeg ik uitsluitsel over mijn claim. Ik krijg 8,33 per kilo vergoed plus verzendkosten. Dat komt op zo'n 38 euro vergoeding. Ik vind deze vergoeding onacceptabel. Ik had het volgens dhl maar verzekerd moeten versturen. 18 euro verzendkosten naar België vind ik al duur genoeg. Daar mag je toch een goede service voor krijgen. Het is eigenlijk dus mijn eigen schuld dat het pakket verdwenen is . Geen enkele vorm van excuus van dhl voor het feit dat het pakket weg is. Echt een vreselijke service. Ik adviseer dan ook iedereen om nooit iets via dhl te versturen.

Rutger de Groot

De oplossing

Volledige vergoeding van de waarde vh pakket (120 euro)

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Rutger,

    Als eerste mijn excuses voor het feit dat we uw zending kwijt zijn geraakt en uw niet afdoende wordt gecompenseerd hiervoor.
    Het is natuurlijk ons streven om alle pakketten af te leveren op adres van bestemming.
    Helaas kunnen we u niet voor de volledige waarde van het pakket vergoeden, de reden hiervoor is dat we volgens de algemene voorwaarden .

    "De schadevergoeding die de vervoerder wegens het niet nakomen van de op hem uit hoofde van artikel 9
    lid 2 rustende verplichting is verschuldigd, is beperkt tot een bedrag van € 3,40 per kilogram; voor andere
    schade dan schade ten gevolge van verlies van of schade aan de zaken, zoals gevolgschade, bedrijfsstilstand
    of immateriële schade, is de vervoerder uit hoofde van de vervoerovereenkomst niet aansprakelijk"

    Te vinden via:
    https://www.sva.nl/sites/vervoeradres/files/PDF/algemene_vervoerscondities_2002_versie_2015.pdf

    Met vriendelijke groet,

    Lea
    DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen