Klacht DHL Express: Pakket verzonden, dubbel zendings nummer en tracering blijft hangen op 12-2-2015

SC

Op d.d. 11-2-2015 heb ik een pakket afgeleverd bij DHL service point Oostvoorne met zendingsnummer 3SDFY927932717.
Enkele dagen later kwam ik erachter via de ongeruste ontvanger dat dit nummer niet te volgen was en bleek na heen en weer gebel dat ze bij het service point een ANDER zendingsnummer hadden gescand, namelijk 3SDSP0130742006.
DHL liet mij weten dat dit inderdaad een fout was van DHL service point en het pakket zou nu naar het adres gaan van 3SDSP0130742006 en vanuit daar retour komen naar de verzender.
Echter zit er sinds 12 febr. geen beweging meer in de tracering van 3SDSP0130742006.

Ik wil precies weten waar het pakket met 3SDSP0130742006 naar toe is gestuurd (ADRES EN CONTACTGEGEVENS) en de afkever procedure terugzien op de tracering, zodat het terecht komt.

DHL Express
    Beste San Carmen,Wat ontzettend vervelend dat er in de status geen update meer is sinds 12 februari. Volgens onze gegevens is de zending met zendingsnummer 3SDSP0130742006 naar Zalando gestuurd. Op 12 februari is dit pakket verwerkt in ons retourcentrum en daar wordt het door Zalando opgehaald. Om die reden zijn er geen verdere scans terug te zien. Het pakket is immers in handen van Zalando en wordt er niet meer gescand door DHL.
    Op 10 februari stuurt u met traceercode 3SDFY927932717 een pakket naar J. Nagel te Harlingen en op 11 februari is door deze persoon een pakket retour gestuurd naar Zalando met traceercode 3SDSP0130742006 welke als oorspronkelijke traceercode 3SDFY927932717 had. Dat is zeer vreemd en om die reden heb ik een onderzoek opgestart met ticketnummer: 2015022410009352Ik heb uw e-mail adres bij het ticket geplaatst zodat u op de hoogte gehouden wordt over de vorderingen in het onderzoek. Zodra er iets bekend is, krijgt u daarvan uiteraard bericht.Met vriendelijke groet,
    Raffaele
    SC
    Ik heb inderdaad op 10-2-2015 een label uitgeprint met een verzendopdracht naar J. Nagel te Harlingen, wat klaarblijkelijk op 11-2-2015 anders is gelabeld zonder mijn instemming.
    Volgens uw collega aan de telefoon bij DHL is de fout met dat tweede zendingsnummer gemaakt bij het DHL service point in Oostvoorne. Daar zullen jullie dus training en instructie mogen toepassen bij het personeel. Dat het pakket zonder verdere online aflever notitie bij Zalando is aangekomen vind ik wel raar.
    SC
    Ik krijg namelijk altijd iets van een aflever bericht te zien.
    SC
    Nu neem ik aan dat ik door jullie fout zelf achter deze zending aan kan gaan via Zalando, maar ik heb wel betaald voor een DHL verzending naar Harlingen, die jullie verkeerd hebben gelabeld en afgeleverd. Ik verwacht een gepaste oplossing.
    Goedemiddag,
    Op dit moment is het nog niet met zekerheid te zeggen wat er precies misgegaan is. Om duidelijkheid daarover te krijgen, hebben wij voor u een onderzoek opgestart. Zodra duidelijk is wat er met uw pakket is gebeurd, laten we dat direct aan u weten via uw e-mail. Uiteraard heeft u gelijk dat er gezocht moet worden naar een gepaste oplossing. Het spijt me dat ik u op dit moment nog geen uitsluitsel kan bieden.Vriendelijke groet,
    Desiree
    SC
    Nou zorgen dat er een nieuwverzend label wordt aangeboden via de mail zou alvast een begin zijn. En misschien kunnen jullie Zalando contacteren om te vragen of ze het kunnen retourneren naar de afzender, aangezien het jullie fout is geweest?
    Beste SC,
    Uw pakket is fout ingescand door het servicepunt. Ik zal hierover een klacht melden zodat dit nog besproken wordt met de servicepunt medewerker. Mijn excuses voor het ongemak. Het is echter wel uw verantwoordelijkheid als verzender om de gegevens na te kijken op het afgiftebewijs.
    Helaas kunnen wij geen navraag voor u starten bij Zalando. Zalando stuurt pakketten die niet voor hun bestemd zijn uiteindelijk weer naar ons retour naar ons en wij sturen het dan door. Helaas kan hier een tijd overheen gaan, het hangt af van wanneer Zalando het pakket aan ons retourneert en daarna moet het pakket handmatig verwerkt worden.
    U kunt het beste Zalando contacteren en hun vragen of ze op basis van een pakketomschrijving het pakket bij hun kunnen traceren. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.
    David

Ook een klacht indienen over DHL Express?