Klacht DHL Express: Pakket wordt niet aangeboden

VvE

6 maart online iets besteld, via DHL zou dit bezorgd worden. Geen track and trace nummer ontvangen. 14 maart contact opgenomen omdat wij nog niets ontvangen hadden. Zij verdelde ons dat het tweemaal bezorgd is maar dat het retour gekomen is omdat wij niet thuis waren. Wij hebben die week geen niet-thuis bericht ontvangen. Gebeld met gezondheidsbon.nl en zij gaven aan dat wij het konden afhalen in Drachten terwijl wij boven Leeuwarden wonen. Gezondheidsbon.nl heeft ervoor gezorgd dat het op 17 maart nogmaals aangeboden zou worden. Wij waren toen niet thuis en vonden voor de eerste keer een bericht in onze bus. Ze zouden 18 maart terug komen maar zijn niet geweest. Gebeld met DHL maar zij gaven aan dat het niet nogmaals aangeboden wordt. Wij konden het tm woensdag 23 maart ophalen in Drachten. Toch maar heengereden maar het was al retour naar de verzender. Onbegrijpelijk, zeker omdat ik 120 m. van een DHL parcelshop woon. Het is zakelijk verstuurd dus kon het daar niet opgehaald worden.

Boek thuis laten bezorgen, waar wij voor betaald hebben. Een compensatie voor de gemaakte kilometers (85) Stiens -> Leeuwarden retour wordt op prijs gesteld. Mochten wij onverhoopt niet thuis zijn kan het afgegeven worden bij de Parcelshop 120 meter verderop. Niet 40 kilometer verder in Drachten.

DHL Express
    Beste meneer v. Elst,

Ten eerste mijn oprechte excuses dat u niet tevreden bent over onze service.

Uw zending is zoals telefonisch aangegeven verstuurd met het zakelijke netwerk. Ik vind het heel vervelend om te vernemen dat u tot 2x toe geen kaartje in de bus heeft gehad, dus niet wist dat de bezorger opnieuw zou komen.

Zoals u al aangeeft is de bezorger op 16-03 nogmaals langs geweest. Helaas was u toen ook niet aanwezig. De zending kan niet bij een parcelshop afgeleverd worden, omdat de verzender ervoor gekozen heeft een label er te doen, die niet gescand kan worden bij zo'n shop.

Helaas wordt de zending naar een aantal dagen retour gestuurd, omdat wij niet alle zendingen vast kunnen houden.

Ik vind het echt heel vervelend voor u dat u voor niets naar Drachten toe bent gereden.
    Helaas kan ik u geen schade vergoeding geven. Dit omdat u de klant bent van gezondheidsbon.nl en gezondheidsbon.nl is weer een klant van ons. U blijft op uw beurt ten allen tijden klant van de verzender en kunt uw schade op de verzender verhalen. De verzender kan dit bij ons verhalen.

U kunt met uw verzender de afspraak maken om het boek opnieuw te laten verzenden. Het zou dan prettig voor u zijn als de verzender ervoor kiest om het particuliere netwerk te gebruiken i.p.v. het zakelijke netwerk. Hiermee voorkomt de verzender dat u naar Drachten moet.

Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Carola
    DHL klantenservice

Ook een klacht indienen over DHL Express?