Klacht DHL Express: Pakket wordt niet bezorgd omdat DHL huisnummer verkeerd registreert

Klachtnummer
# 525314
Gebruiker
buitenlandsepost
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Een pakketje dat uit het buitenland bezorgd moet worden, wordt keer op keer geregistreerd op een verkeerd (niet bestaand) huisnummer, terwijl bij de buitenlandse postdienst het huisnummer wél juist geregistreerd staat. Het pakketje kan daardoor niet worden geleverd en wordt zonder tegenbericht retour gestuurd. Het pakketje wordt nu voor de tweede keer teruggestuurd naar de afzender in het buitenland, omdat het DHL na telefonisch contact zelfs niet lukt om het pakketje bij een pick-up point te bezorgen omdat er teveel stickers op zijn geplakt.

De oplossing

Portokosten aan het bedrijf terugbetalen, mijn telefoonkosten terugbetalen en zorgen dat het pakketje nu wel wordt bezorgd op het huisnummer dat op het etiket staat

2 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    Allereerst mijn excuses voor deze ontzettend vervelende situatie. Ik begrijp dus dat wij uw huisnummer steeds lijken te wijzigen, waardoor het pakket niet kan worden bezorgd. Dit moet uiteraard worden opgelost, zodat dit in de toekomst niet meer zal voorkomen.

    Om u hiermee verder te helpen, moet ik nog wel een paar dingen weten. Komt het bijvoorbeeld enkel voor bij dit pakket en het vorige pakket? Als het al wel vaker is voorgekomen, kunt u dan de zendingsnummers hiervan doorgeven?

    Wat de kosten betreft, hiervoor kan de verzender uiteraard een claim voor indienen. Ze zullen hiervoor dan enkel even contact met ons moeten opnemen. Voor de telefoonkosten kan helaas geen restitutie worden aangeboden. Wij hebben namelijk diverse opties voor contact die gratis zijn. Mocht u dit soort kosten niet willen betalen, wil ik u adviseren om in de toekomst gebruik te maken van onze Live Chat functie.

    In ieder geval alvast bedankt voor het doorgeven van de toelichting!

    Met vriendelijke groet,

    Elle
    DHL Parcel Webcare
  2. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    Ons systeem past adressen niet aan. Dus dat is inderdaad best apart. Goed dat u contact heeft opgenomen met de verzender. Zijn er verder nog vragen?

    Met vriendelijke groet,

    Jimmy

    DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen