Klacht DHL Express: Pakket zoek geraakt na het ophalen door bezorger

Klachtnummer
# 470712
Gebruiker
Richy9025
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Pakket zoek geraakt bij DHL na ophalen door de bezorger bij DHL punt, daarna niet meer te vinden of te traceren.

Ik betaal €5,75 voor een dienst, om een pakket van A naar B te brengen. Het raakt vervolgens zoek bij jullie nadat het opgehaald is door de bezorger, en vervolgens na het indienen van een claim, krijg ik €6,80 vergoed, dat is niet iets meer dan de verzendkosten. Als ik iets bij jullie afgeef om te laten verzenden, dan is het toch uit mijn handen en ligt de verantwoordelijkheid bij jullie, als het dan kwijt raakt, dan ben ik dupe, ik moet de koper zijn geld terug betalen, plus de goederen die in het pakket zaten die ben ik ook kwijt, dus ben ik dubbel gedupeerd.

En dan krijg ik te horen via de chat ja u bent niet verzekerd met verzending en daar gaat u mee akkoord, ik vind het gewoon schandalig en staat niet duidelijk vermeld, als dat de regels zijn, jullie schuiven zo alle vertantwoording van jullie af. Belachelijk voor woorden!

Dus ik wil hier een andere oplossing voor zien, want is gewoon oneerlijk behandeling van jullie klanten, ik verzend bijna dagelijks pakketten met jullie, en zo gaan jullie met vaste klanten om?

De oplossing

Het pakket vergoeden en hun verantwoording nemen en niet alles maar van hun af schuiven.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemorgen,

    Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat het pakket niet is aangekomen bij de ontvanger.

    Ik begrijp dat u niet tevreden bent over de hoogte van uw claim. Ik ga niet over claims. Ik kan hier dus geen uitspraken over doen. Ik raad u daarom aan om een mailtje te sturen naar onze afdeling Claims als u nog vragen/opmerkingen heeft over uw claim. Mijn excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Sam
    DHL Parcel Webcare

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen