Opgelost door DHL Express: Pakket zoek op depot, en nooit een serieuze afleverpoging gedaan
Details
De klacht
2 weken geleden pakket (JJD000090254011002118897) compleet zoekgeraakt op het depot, nu (JVGL06170500190811484691) "hebben ze me gemist" volgens de track-en-trace, terwijl we met 10 man de hele dag thuis waren?! Bij de klantenservice krijg je éérst een chat-bot die zegt "oh, wat vervelend voor je, maar ik kan niets voor je doen" en vervolgens, als je aangeeft dat je een menselijke medewerker wilt spreken, precies dezelfde uitkomst : "ah, wat een pech, maar kan niets voor je doen". Ze willen zélfs geen onderzoek instellen of klacht indienen, want ze moeten zich aan de procedures houden, en die schrijven voor dat alléén de verzender daar om kan vragen, niet de ontvanger. Terwijl ik (als er keuze uit meerdere is) de keuze voor de vervoerder maak, en de verzendkosten betaal! En nee, eenmaal afgeleverd bij het pakketpunt kunnen ze niet 'nogmaals' een afleverpoging bij mij doen (terwijl er helemaal nooit een poging is gedaan!). En als je zíet dat interne processen spaak lopen, zou je als DHL dan niet zélf besluiten om dat te onderzoeken, in plaats van te wachten of een afzender om een onderzoek vraagt? Hoe hoog heb je de kwaliteit van dienstverlening dan in het vaandel staan?De oplossing
- dat er een serieuze bezorgpoging wordt gedaan van JVGL06170500190811484691, die nu op het pakketpunt ligt- dat DHL op eigen initiatief haar eigen interne processen onderzoekt als het fout gaat; daarvoor zou je niet moeten afwachten of een afzender gaat klagen, je moet áltijd geïnteresseerd zijn om de kwaliteit van je eigen dienstverlening te verbeteren
- ontvangers óók als klanten behandelen! Waar keuze is, bepalen wij - de ontvangers - met welke vervoerder de afzender het pakket zal sturen, wij betalen de verzendkosten, en wij zijn ontevreden als de bezorging fout loopt. Als wij te vaak problemen hebben met DHL, kiezen wij de volgende keer niet meer voor DHL maar voor een andere vervoerder, bij afzenders die meerdere vervoerders aanbieden
Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.