Opgelost door DHL Express: pakket zoek

Ticketnummer: 10003297. Code: 3SDFY299764854
Pakket is zoek. Gelukkig wil de verzender meewerken om info te krijgen, maar het antwoord blijft vaag, namelijk:

DHL meldt dat er iets mis is gegaan na het ophalen van het pakket uit de shop. Ze noemen twee redenen: 'er is iets mis gegaan bij de ontvangst op het sorteercentrum' en/of het pakket is retour afzender gegaan. Dat laatste lijkt mij vreemd, want zowel u als ik hebben geen bericht gekregen.
Er is nu een onderzoek naar het pakketje gestart.

Als het (dure) pakket niet kwijt is, waarom heeft de verzender dan nog steeds niets vernomen verder? Pakket niet retour, geen bericht. En de eigenaar van de DHL serviceshop wordt ook niet wijzer......

Ik wil heel graag mijn dure pakket die ik netjes heb betaald en die zorgvuldig is verzonden ontvangen!!!
Heel graag hoor ik wat nu de status is van het pakket.

Heel graag zou ik willen merken dat het serieus genomen wordt dat er een pakket zoek is of niet goed behandeld wordt. Dat gevoel heb ik nu helemaal niet.
Bovendien wil ik natuurlijk dat mijn pakket die ik al betaald heb gewoon bezorgd in goede staat wordt zodat ik alsnog (veel later) met dit cadeau iemand heel blij mag maken.

Petra
    En vandaag heeft mijn verzender dit als antwoord gekregen.....vorige week was het nog 5 werkdagen.....eng hoor, lijkt er op dat ik mijn pakket niet meer krijg, weg zuurverdiende geld! Zie onderstaande reactie:
    Beste Petra,

dit kreeg ik als antwoord. Ze nemen er zelfs 10 werkdagen voor...
    'Dank voor uw bericht. Wij zijn nog in afwachting van de resultaten van het onderzoek, wat tot 10 werkdagen in beslag kan nemen.'
    Petra
    Terwijl de reactie naar de DHL serviceshop was dat de verzender het pakket retour zou krijgen, helaas klopt dit dus niet, anders had hij deze allang ontvangen. Wat moet ik hier nu mee?
    Petra
    We zijn nu 12 dagen verder en weten nog niets. Er wordt aangegeven dat er een onderzoek wordt gedaan op verzoek van de verzender. Dit zou eerst 5, maar nu 10 dagen in beslag nemen. Maar inmiddels moet toch helder zijn of het pakket nog ergens is of dat het op mysterieuze wijze is verdwenen? De verzender en ik zijn hier dagelijks mee bezig, maar staan machteloos. Ik kan alleen maar vreselijk hopen dat het nog goed gaat komen met mijn pakket.
    Beste Petra,

Wat een vervelende situatie met dit cadeau. Mijn excuses voor het ongemak dat u hierdoor ervaart. Ik heb het onderzoek nagekeken en dit wordt precies zoals u wenst serieus genomen. Dat doen we met elk probleem waar we tegenaan lopen. Het onderzoek is op 12 augustus opgestart en met 10 werkdagen houdt dat in dat er op 26 augustus uitsluitsel moet zijn wat er met het pakket aan de hand is. In de tussentijd kan ik niet aangeven wat er aan de hand is want het onderzoek loopt dan nog. Zodra er info is, laten we dat aan de verzender weten. Deze zal op zijn beurt u weer op de hoogte brengen. Ik hou zelf ook vinger aan de pols en als ik iets nieuws zie, zal ik dat via hier melden.
    Raffaele
    Petra
    Hartelijk dank voor deze reactie, dat doet goed. Nog blijer zou ik zijn als ik weet dat mijn pakket nog ergens is.....
    In de periode die is verstreken moet toch duidelijk zijn waar het pakket is of dat het ernstig kwijt is. Ik en de verzender worden hier best nerveus van......maar goed, we wachten af.
    Hartelijke groet,
    Goedemorgen,

Dat is zeker een terechte gedachte dat het pakket inmiddels terecht zou moeten zijn. De ene keer lukt het sneller om een pakket te vinden dan een andere keer. Er wordt nog steeds dapper gezocht, helaas duurt het net bij dit pakket langer dan gewenst is.
    Nogmaals mijn excuses hiervoor en ik dank u dat u nog wat geduld over heeft voor ons.
    Mvg Raffaele
    Petra
    Wat gaat DHL doen ter compensatie als het pakket niet boven water komt? De verzender heeft het pakket goed aangeboden, de fout ligt bij DHL.
    Groet,
    Beste Petra,

Wanneer een pakket in het ergste geval kwijt of beschadigd blijkt te zijn, dan heeft de verzender het recht om een claim in te dienen. De verzender krijgt dan een financiële vergoeding op basis van de verzendcondities. De verzender is ook de partij die u in dat geval moet compenseren.

Nogmaals excuses voor alle ongemak.

David
    Petra
    Moet ik en nu zo langzamerhand vanuit gaan dat mijn pakket kwijt is bij DHL? Hoe is dat mogelijk? Het is niet klein, geen envelop die ergens tussen kan vallen. Raar toch? Dus ik blijf hopen dat het pakket nog boven water zal komen. Het onderzoek zou tot donderdag duren. Dan moet er intussen toch wel íets bekend zijn?
    Groet,
    Beste Petra,

Helaas kan ik hier op dit moment ook geen zinnige uitspraken over doen. De resultaten van het onderzoek zullen uitsluitsel geven, op basis waarvan de vervolgstappen kunnen worden bepaald. Ik kan u op dit moment enkel vragen om met de verzender in contact te blijven en de resultaten af te wachten. Excuses voor het ongemak.

David
    Petra
    Het is fijn als je merkt dat je klacht serieus genomen wordt. Dis was rechtstreeks in het contact met DHL niet het geval. Via deze site wel. En ineens kwam het pakje boven water en kreeg ik het bericht dat ik het op kon halen. Ongeschonden en wel. Een opluchting. Tip voor DHL: zorg voor meer concrete info over wat gedaan wordt aan een probleem. Dit scheelt een hoop onzekerheid.

Petra

Ook een klacht indienen over DHL Express?