Opgelost door DHL Express: Pakket zoekgeraakt bij DHL, minieme schadevergoeding

Postma

Begin juni jl. heb ik een pakket verzonden via DHL. Dat is vervolgens ergens bij DHL zoekgeraakt. Na een uitgebreide mailwisseling antwoordde DHL dit:
"Wij begrijpen dat het voor u heel vervelend is dat u een schade heeft en dat deze niet volledig vergoed wordt. Echter bij het aanmelden van uw label via onze internetsite heeft u ervoor gekozen om het pakket zonder de optie extra zeker te verzenden. Dit houdt in dat u bij schade dan wel vermissing maximaal 3.40 euro kan claimen . Dit staat in de Algemene VervoersCondities waaronder het pakket valt en waarvoor u akkoord heeft gegeven. Uw claim hebben wij dan ook conform deze voorwaarden afgewikkeld."
Ik heb DHL geantwoord dat ik met deze 'schadevergoeding' absoluut geen genoegen neem. Het pakket met zaken die mijn eigendom zijn en door geadresseerde waren betaald, zijn door toedoen van en binnen DHL zoekgeraakt. DHL vergoedt nog geen 30% van de werkelijke schade.

Pakket 3SDFY193662921

Vergoeding van de volledige schade (€ 154), plus bijkomende kosten (€ 12).

DHL Express
    Geachte meneer Postma,Hartelijk dank voor uw bericht. Ik vind het heel vervelend dat uw pakket is kwijt geraakt. Graag licht ik uw claim verder toe.U heeft uw pakket verstuurd onder de Algemene Vervoerscondities. Dit houdt in dat er maximaal een vergoeding van 3.40 euro per kilogram kan worden uitgekeerd. Uw pakket had een gewicht van 10 kg, het gewicht dat een pakket maximaal mag hebben. Daarnaast hebben we u de verzendkosten terugbetaald. We hebben u dus de maximaal mogelijke vergoeding uitgekeerd. Alleen wanneer er een verzekering is afgesloten tijdens het aanmaken van het label, kunnen we een hogere vergoeding uitkeren.Ik begrijp heel goed dat deze vergoeding niet de werkelijke kosten dekt en ik snap dat dit heel vervelend is. Ik wil u mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak.Met vriendelijke groet,
    Suzanne
    Postma
    Beste mensen van DHL. Dit is een herhaling van zetten die werkelijk nergens toe leidt.
    DHL Express
    Geachte meneer Postma,Het spijt me dat u er zo over denkt. Ik stel voor om deze klacht af te sluiten, omdat we u hier helaas verder niet mee kunnen helpen. Mocht u toch nog vragen hebben, dan horen we het graag. Met vriendelijke groet,
    Suzanne
    Postma
    Na heel veel heen en weer praten heeft DHL uiteindelijk aangeboden om de gehele schade te vergoeden. Uit coulance, dat dan weer wel en onder druk van de media. Zo heeft De Volkskrant er op 23 oktober een artikel aan gewijd. Anders zou DHL zijn blijven vasthouden aan zijn m.i. zeer armoedige schadevergoedingsregeling. Zaken van weinig waarde verstuur ik waarschijnlijk nog wel met DHL, vanaf pakweg € 40 kies ik voortaan liever voor het m.i. veel betrouwbaardere PostNL.

Postma

Ook een klacht indienen over DHL Express?